Taxa de autostrada o vom putea gasi in curand si pe drumurile comunale
Ideea nastrusnica i-a venit unui primar dintr-un orasel din Iasi. Satul sa tot repare soseaua cu bani din bugetul local, a hotarat ca toti soferii camioanelor care nu respecta limita de greutate sa fie buni de plata. Asa ca firmele de transport vor plati cate 5 milioane de lei pentru fiecare drum dus - intors pe care il fac pe drumul respectiv.
Nu e an in care primarul din Harlau sa nu scoata de la buget bani pentru reparatiile drumului comunal care face legatura dintre satul Parcovaci si oras. Soseaua de 7 km este distrusa de camioanele supra-incarcate cu lemne aduse din padurea din zona. In medie, reabilitarea drumului costa primaria 20.000 de lei pe an.
"Sunt tonaje foarte mari. Sunt auto cu cate trei remorci care sunt foarte mult incarcate, peste tonaj, din aceasta cauza drumul se degradeaza frecvent. Am luat masura de a impune un anumit tonaj, am impus 16 tone (rep) si cine depaseste? va trebui sa plateasca o taxa de 500 de lei de masina dus- intors", a declarat Constantin Cernescu, primarul orasului Harlau.
"Incarcate la capacitate de vagoane, 40, 50 de tone, foarte mult, trepideaza drumul. La incheieturi si geamurile la case trepideaza. E foarte buna ideea primarului de a-i pune la plata pe cei care depasesc gabaritul. Privatii merg pe drumurile care nu le apartin, dar pentru participare la refacere nimic, este o idee foarte buna", a spus Emil Eugen localnic. Nu numai drumul are de suferit de pe urma camioanelor, ci si casele localnicilor.
Taxa a fost deja adoptata de consiliul local din oras. Pentru a intra in vigoare mai are nevoie doar de avizul consilierilor judeteni.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS