O lipsă fără precedent de tancuri care transporta gaze lichefiate face din ele cele mai scumpe nave. Chiria ajunge la 350.000 de dolari pe zi
Tanc petrolier
O lipsă fără precedent de tancuri care transportă gaze naturale lichefiate (GNL) a făcut din acestea cele mai scumpe nave închiriate vreodată pentru a transporta materii prime, transmite Bloomberg.
În ultima lună preţurile s-au triplat, astfel că săptămâna trecută grupul petrolier BP a plătit 350.000 de dolari pe zi pentru a închiria o navă care să preia o încărcătură de gaze lichefiate din SUA.
Precedentul record de preţ pentru o navă care transportă orice fel de materii prime a fost stabilit la finele lui 2019, când un supertanc petrolier a fost închiriat pentru suma de 308.000 de dolari pe zi, arată datele colectate de Clarkson Research Services Ltd, scrie Agerpres.
O serie de factori au stimulat piaţa transportului de gaze lichefiate: cererea robustă de pe piaţa din Asia în perioada iernii, exporturile record de gaze lichefiate din SUA şi, poate cel mai important, întârzierile înregistrate la trecerea prin canalul Panama. Navele au fost obligate să urmeze rute mai lungi spre Asia, ceea ce a crescut timpul de transport şi a limitat numărul de nave disponibile în Oceanul Atlantic.
"Acestea sunt preţuri la un nivel istoric. Primim foarte multe solicitări şi avem probleme în a găsi nave adecvate", a spus Per Christian Fett, director global pentru gaze lichefiate la compania de închirieri de nave Fearnleys A/S.
Potrivit firmei Spark Commodities, vineri preţurile spot pentru tancurile de gaze lichefiate în Oceanul Atlantic au atins un nivel record de 322.500 de dolari pe zi, în creştere de la 99.000 de dolari pe zi în data de 5 ianuarie. În paralel, preţurile spot pentru tancurile de gaze lichefiate în Oceanul Pacific au crescut până la 221.750 de dolari pe zi.
Preţurile record înregistrate de Clarkson Research sunt pentru nave maritime care transportă materii prime, nu pentru nave de tip port-container care transportă produse finite.
Mai multe despre:
#tanc petrolier#gaze naturale lichefiate
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS