Încălzirea globală creează noi rute de transport maritim. Gazprom Neft a trimis primul tanc petrolier spre China via ruta arctică
Tanc petrolier
Compania petrolieră rusească Gazprom Neft, divizia de petrol a gigantului Gazprom, a anunţat că a trimis primul său tanc petrolier spre China via ruta arctică (Northern Sea Route - NSR).
Rusia mizează pe faptul că această rută arctică va deveni din ce în ce mai accesibilă navelor de mari dimensiuni, pe măsură ce încălzirea climei reduce cantitatea de gheaţă, pentru a livra bunuri spre Europa şi Asia.
Producătorul rus de gaze naturale Novatek a început să livreze gaze lichefiate pe întreg parcursul anului via ruta arctică, care permite reducerea cu 15 zile a duratei unei călătorii între Asia şi Europa comparativ cu cea via Canalul Suez.
Gazprom Neft a precizat că a durat 47 de zile pentru ca un tanc petrolier încărcat cu 144.000 de tone de petrol de tip light Novy Port să ajungă din portul Murmansk până în portul chinez Yantai din Marea Bohai, scrie Agerpres.
Înainte de această livrare de referinţă de petrol de tip Novy Port, extras în peninsula Yamal, din zona arctică a Rusiei, Gazprom Neft a utilizat deja ruta arctică pentru exporturile spre Europa. Gazprom Neft, al treilea mare producător de petrol din Rusia, a precizat că începând din 2013 şi până în prezent a livrat peste 40 de milioane de tone de petrol arctic spre Europa.
În luna octombrie a anului trecut, Lukoil, al doilea mare producător de petrol din Rusia, a trimis şi el un tanc petrolier spre un cumpărător din China, iar nava a utilizat tot ruta arctică.
Potrivit unor experţi, în condiţiile scăderii progresive a calotei de gheaţă ca urmare a încălzirii globale, la orizontul anului 2040 Oceanul Arctic ar putea deveni complet navigabil în perioada verii, când nu ar mai fi nevoie de spărgătoare de gheaţă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS