Strâmtorile Bosfor și Dardanele, blocate de tancurile care transportă petrol brut din Kazahstan și Rusia către Europa
Tanc petrolier
Tancurile petroliere care exportă petrol brut din Kazahstan şi Rusia de la porturile de la Marea Neagră se confruntă cu întârzieri atunci când trec prin strâmtorile din Turcia, ceea ce amână livrarea a zeci de milioane de barili de ţiţei către rafinăriile din Marea Mediterană şi dincolo, informează Bloomberg.
Aceste cozi prelungite pentru a trece prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele sunt cauzate de modificările introduse în luna septembrie care cer ca mai multe nave să fie escortate de remorchere, potrivit firmei Tribeca Shipping.
Aceasta estimează că, în prezent, tancuri petroliere conţinând 39 milioane de barili de ţiţei sunt blocate în strâmtorile din Turcia. Vremea nefavorabilă a contribuit şi ea la întârzieri.
"Rafinăriile din bazinul Mediteranei urmează să resimtă în curând presiuni dacă întârzierile continuă să se agraveze", a declarat James Davis, director la Facts Global Energy.
Strâmtorile Bosfor şi Dardanele sunt un punct important pentru livrările mondiale de petrol deoarece ţiţeiul din Kazahstan, Rusia şi Azerbaidjan trece prin aceste strâmtori pentru a ajunge pe pieţele internaţionale. Aceste livrări de petrol, în special cele din Kazahstan, au crescut în ultimii ani, depăşind două milioane de barili pe zi pentru o perioadă îndelungată de timp la finele lui 2018.
Potrivit Tribeca Shipping, tancurile petroliere aşteaptă în medie 13 zile pentru a trece prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele pentru a ieşi din Marea Neagră, cea mai lungă perioadă de aşteptare de după 2014 şi aproape dublu faţă de perioada normală de aşteptare. Vasele care navighează în direcţia opusă trebuie să aştepte aproximativ 15 zile.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS