Chinezii vor să trimită în Europa surplusul de motorină din Asia cu supertancuri petroliere noi. Șantierele navale lucrează la foc continuu
Tanc petrolier
Cea mai mare companie chineză de rafinare are o nouă strategie pentru a scăpa de stocurile de motorină din Asia, urmând să utilizeze în acest sens supertancuri petroliere noi, care în mod normal sunt rezervate pentru transportul ţiţeiului brut, transmite Bloomberg.
Unipec, divizia de tranzacţionare a gigantului chinez Sinopec Group, a închiriat un supertanc petrolier recent construit pentru a încărca motorină din Asia pe care să o livreze în Europa.
În mod normal nava uriaşă ar fi navigat fără încărcătură de la şantierul său din nord-estul Asiei până în Orientul Mijlociu sau Vestul Africii, unde ar fi preluat ţiţei pentru prima sa livrare către clienţii din întreaga lume.
Chiar dacă supertancurile petroliere sunt construite pentru a transporta ţiţei brut, ele pot transporta şi produse mai curate precum benzină sau motorină în prima lor călătorie. Unipec intenţionează să închirieze vase noi construite pentru a transporta mai multă motorină în Europa, ceea ce ar contribui la reducerea stocurilor persistente de combustibili din Asia, au declarat doi traderi din apropierea acestui dosar.
În mod tradiţional, Asia este un exportator de motorină spre Europa şi Africa, însă livrările fluctuează în funcţie de evoluţia preţurilor. Ceea ce este diferit acum est că noile supertancuri petroliere permit traderilor să dubleze cel puţin mărimea livrărilor, comparativ cu navele care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de produse rafinate.
"Cu siguranţă acesta este o veste bună pentru companiile de rafinare din Asia. Scoaterea acestor barili din Asia va reduce oferta şi va susţine marjele regional de profit", susţine Serena Huang, analist la Vortexa Ltd, scrie Agerpres.
Unipec nu este singura companie care vrea să facă acest lucru. Cel puţin două până la patru supertancuri petroliere noi, închiriate de firme de trading sau mari companii petroliere, sunt aşteptate să livreze motorină la vest de Canalul Suez în luna noiembrie, au declarat mai multe surse din industrie. Aceasta după ce alte şapte supertancuri au livrat produse distilate în prima lor călătorie în trimestrul al treilea, comparativ cu patru supertancuri în trimestrul al doilea, arată datele firmei Braemar ACM Shipbroking.
Aceste călătorii iniţiale ale supertancurilor ar urma să se înmulţească în lunile următoare având în vedere că şantierele navele sunt aşteptate să livreze 20 de noi supertancuri petroliere începând din 1 octombrie 2020 şi până la 31 martie 2021, susţine Anoop Singh, analist pe tancuri petroliere la Braemar.
Potrivit surselor citate de Bloomberg, compania Unipec trimite noul supertanc petrolier VLCC Yuan Hua Yang încărcat la capacitate maximă cu motorină spre portul Rotterdam, după ce pe parcurs a preluat mai multe încărcături pe baza transferurilor de tip ship-to-ship. Pe lângă Yuan Hua Yang, sunt cel puţin alte patru supertancuri petroliere de tip VLCC încărcate cu produse distilate care în prezent se află în apele din jurul Africii de Vest şi Europei.
În acest an, Asia a fost plină până la refuz de produse distilate, ca urmare a unei reveniri diferite din pandemie care a condus la exporturi de către ţări precum China, India şi Coreea de Sud.
Pe acelasi subiect: