Guvernul chinez vrea sa cenzureze presa, dupa accidentul feroviar de sambata
Guvernul chinez le-a interzis jurnalistilor sa ancheteze accidentul feroviar soldat cu 39 de morti, care a produs un val de critici dure la adresa construirii unei retele de mare viteza in China, potrivit unui document oficial, dezvaluit marti de un site strain, relateaza AFP.
In articolele sale despre coliziunea care s-a produs sambata seara la Wenzhou (est), presa trebuie sa "utilizeze informatia facuta publica de catre autoritati" si "sa nu realizeze interviuri independente", se arata in acest document al Departamentului pentru Propaganda, publicat de China Digital Times, un site de informatii despre China, cu sediul in California.
Documentele de la Departamentul Propagandei sunt distribuite conducerii publicatiilor, care, ulterior, transmit aceste ordine redactiilor.
"Nu puneti sub semnul intrebarii, nu elaborati. Este interzisa redifuzarea (postarilor de) pe microbloguri", ordona documentul.
Guvernul chinez obisnuieste sa intervina pentru a limita investigatiile, in urma catastrofelor, obligand mass-media sa utilizeze ca sursa de informatii agentia oficiala China Noua.
Reteaua chineza pentru trenuri de mare viteza, care este, deja, cea mai lunga din lume, urmeaza sa treaca de la 8.358 de kilometri, la sfarsitul lui 2010, la aproximativ 13.000 de kilometri, in 2012, si la 16.000 de kilometri in 2020.
Fostul ministru al Cailor Ferate, Liu Zhijun, a fost destituit pentru coruptie, in februarie. Se suspecteaza ca, la construirea liniei TGV Beijing-Shanghai, inaugurata cu mare pompa, la 30 iunie, au avut loc fraude.
De asemenea, unii chinezi si-au exprimat indoiala cu privire la vointa autoritatilor de a elucida circumstantele accidentului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS