Efect neașteptat al pandemiei. Exporturile Chinei au urcat la cote uriașe, generând un nou fenomen pe piața transporturilor: criza de containere goale
Pandemia a dus la o creștere bruscă a cererii de echipamente de protecție - măști, mănuși și alte materiale, multe produse în China.
Exporturile țării asiatice au urcat la cote uriașe, ceea ce a generat un nou fenomen pe piața transporturilor: criza de containere goale. Ca urmare, costurile pentru transportatori au crescut semnificativ.
Acest lucru se va vedea și în prețul produselor pentru consumatorul final, spun experții.
Nevoia de echipamente de protecţie a generat, în întreaga lumea, importuri masive din China. Adică o cerere mult mai mare decât de obicei. În plus, a generat și nevoia de a transporta aceste produse. Specialiştii din domeniu spun că rezultatul a fost o penurie de containere goale.
Cosmin Cârstea, director general al Terminalului Containere Portul Constanța: „În terminalul nostru constatăm că stocurile de containere goale sunt la un nivel redus, containerele pe care liniile de transport maritim le depozitează în terminal. Dacă acest trend continuă, se poate ajunge în situaţia în care se crează un dezechilibru, în sensul că o lipsă de containere goale, care va avea ca efect imediat în special asupra exporturilor de mărfuri”.
Această lipsă de containere a generat, la nivel mondial, o creştere substanţială de preţuri. Uneori, de 3-4 ori.
Florin Goidea, director general APC Constanța: „Exporturile din China, datorită pandemiei, tot ce a fost măşti, până la calculatoare care plecau de acolo, au generat exporturi extraordinar de mari. Ne găsim la nivel global, mai ales pe linia de China, la o lipsă a containerelor pentru încărcare. Asta vă daţi seama că a aruncat în aer preţurile la containere. S-a mers de la 2.500, cât era înainte, de dolari pe un container și ajung la 7-9.000 de dolari un container”.
În Portul Constanța, autorităţile vorbesc despre o scădere a traficului de containere de aproximativ 4,5%. S-au operat peste 6 milioane de tone de mărfuri.
Conform datelor furnizate de principalul terminal de containere din Portul Constanța, 36% din traficul cu containere se redirecţionează către Orientul Mijlociu. Către ţările asiatice anual sunt trimise 26% din numărul total de containere, însă cea mai mare parte ajunge în China - 20%. În total, containerele din Constanța ajung în 15 destinaţii din întreaga lume.
Autorităţile susţin că nu se aşteaptă prea curând la o redresare a situaţiei, iar experţii spun este posibil că preţurile ridicate de transport să fie reflectate şi în preţul mărfurilor care ajung la fiecare dintre noi.
Florin Goidea, director general APC Constanța: „Ce e cert e că nu văd în următoarele luni rezolvarea, mai ales că se apropie anul nou chinezesc şi întotdeauna în perioada asta exporturile din China au fost la cote mari”.
În anul 2020, peste 650.000 de containere au fost operate în Portul Constanța.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS