Cum și-a salvat un miliardar rus compania aeriană, în pandemie. A zburat spre China cu avioanele pline și și-a crescut afacerile cu 32%
Avion, companie aeriana
Criza coronavirusului a provocat haos în sectorul aviaţiei comerciale, însă compania de transport aerian de marfă deţinută de omul de afaceri rus Alexey Isaykin a zburat cu avioanele pline, transmite Bloomberg.
Pe parcusul acestui an, compania Volga-Dnepr Group a transportat peste 3.000 de porci de prăsilă din Franţa până în China. Animalele transportate pe o distanţă de aproximativ 10.400 de kilometri într-un avion de marfă Boeing 747 sunt destinate să refacă efectivele pe cea mai mare piaţă a cărnii de porc din lume, afectată de pesta porcină africană.
Măsurile destinate limitării răspândirii coronavirusului au amplificat problemele în aprovizionarea cu carne de porc şi au accelerat încercările destinate refacerii efectivelor interne. În primele patru luni ale acestui an, China a importat 254.533 de tone de carne de porc numai din SUA, care a trecut în faţa Europei devenind cel mai mare furnizor de carne de porc al Chinei. Comparativ, pe întreaga perioadă a anului 2019 China a importat 245.000 de tone de carne de porc.
Utilizarea crescută a avioanelor cargo este un semn al modificării cererii pe care compania lui Isaykin, renumită pentru că transportă orice, de la sateliţi şi până la poduri de urgenţă, o sesizează pe măsură ce pandemia modifică industria transportului aerian. Compania Volga-Dnepr Group transportă şi măşti, combinezoane, echipamente medicale şi chiar şi vehicule pentru dezinfectarea străzilor în ţări precum Rusia, Franţa şi Germania. În primele patru luni ale acestui an, cifra de afaceri a Volga-Dnepr a crescut cu 32%, până la 630 milioane de dolari.
"Industria globală a aviaţiei trece prin cea mai dificilă perioadă înregistrată vreodată însă pentru transportatorii cargo cum suntem noi aceasta este o şansă. Anterior, mai mult de jumătate din marfă era transportată în compartimentele de bagaje ale avioanelor de pasageri. Odată cu dispariţia acestei oferte de pe piaţă, cererea pentru companiile aeriene cargo a explodat iar preţurile s-au dublat", spune Alexey Isaykin.
Pe măsură ce cresc afacerile Volga-Dnepr Group se modifică şi amprenta geografică a companiei. "Geografia livrărilor noastre se extinde, în urma răspândirii coronavirusului. Tocmai am început să transportăm produse medicale chineze în Africa şi am primit primele cereri pentru America Latină. Cred că India va fi următoarea", a spus Isaykin.
Unele dintre aceste noi afaceri ar putea semnala modificări de durată în economia mondială. Chiar dacă Volga-Dnepr transportă porci cu avionul în China, transportă active şi în sens invers. Compania aeriană a transportat recent o linie pentru producţia de măşti din China şi până în regiunea Tatarstan din Rusia.
"Se observă acum un fenomen interesant, am putea să îi spunem perioada medievală a secolului 21, când facilităţi de producţie importantă sunt mutate pentru a reduce dependenţa de China. Mă aştept ca această tendinţă să se accelereze spre sfârşitul anului", a spus Isaykin.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS