BioHax International este liderul pieței din această industrie inovativă și a captat atenția încă de la inființarea companiei în urmă cu șase ani de către Jowan Osterlund, un fost tatuator și piercer profesionist.

Acum, compania care oferă această tehnologie în Suedia vrea să intre și pe alte piețe europene.

Eric Larsen, directorul BioHax Italia, filială a companiei suedeze BioHax International, a declarat că așteaptă aprobarea din partea autorităților medicale de la Roma pentru a putea folosi această tehnologie și în Peninsulă.

El se așteaptă ca mai mult de 2.500 de oameni să-și implanteze un cip sub piele în primele șase-opt luni, la Roma și Milano.

Este un pas către viitor. Este extrem de futuristic și se întâmplă deja. Această tehnologie a fost creată pentru a ne ajuta, pentru a de oferi ‘mici superputeri’”, a spus Larsen, pentru Euronews.

Citește și: Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE

Iar pandemia de COVID-19, contrar așteptărilor, ar putea ajuta afacerea, este de părere Larsen, în condițiile în care oamenii încearcă să evite cât mai mult contactul fizic, după recomandările și restricțiile introduse de guverne pentru a stopa răspândirea coronavirusului.

Larsen recunoaște însă că există și o mare reticență față de această tehnologie, din teama oamenilor de a nu fi urmăriți prin GPS sau alte mijloace.

Nu urmărim mișcările nimenui și nu introducem un GPS în cip, dar mulți oameni nu sunt conștienți de acest lucru”, a mai spus Larsen.

Microciparea este o metodă controversată încă, iar cei care o critică susțin că dezantajele și riscul ca datele personale de pe cipuri să fie furate sunt mai mari decât avantajele.

În Suedia, acolo unde această tehnologie a început să fie iplementată, sunt tot mai multe companii care folosesc această metodă pentru a ușura accesul clienților sau al angajaților la locul de muncă.

Citește și: Prima companie care își microcipează angajații. Oamenii, “transformați” în carduri bancare

În iunie 2017, de exemplu, operatorul feroviar suedez SJ Rail a anunțat un proiect pilot în cadrul căruia 100 de persoane folosesc un microcip pentru a-și plăti călătoriile. Astfel, cu ajutorul smartphone-ului, controlorii din trenuri pot taxa călătoria doar prin atingerea cu mâna de către călător a dispozitivului.

Proiectul futurist nu a fost infailibil însă și a generat o serie de îngrijorări legate de confidențialitatea datelor pasagerilor. Când a fost lansat, de exemplu, s-a întâmplat ca în locul informațiilor despre călătorie, dispozitivul să afișeze pagina de LinkedIn a călătorului.

Microcipurile sunt de mărimea unui bob de orez și se implantează cu ajutorul unei seringi speciale sub pielea de pe mână, cel mai adesea deasupra degetului mare.

Câteva companii din Suedia oferă deja angajaților acest serviciu, cel mai adesea gratuit, pentru a-i ajuta să intre mai ușor în clădire sau să plătească mâncarea la cantină. Primele implanturi au fost făcute în 2015 și, deși există îngrijorări legate de siguranța datelor personale, mulți suedezi le preferă.

Cum sunt folosite microcipurile:

-Înlocuiesc toate portofelele electronice, cardurile bancare, de travel și tot felul de carduri de acces. Pot fi folosite pentru efectuarea de plăți numai prin atingerea terminalului cu mâna.

-Procedura, cu tot cu microcip, costă în jur de 180 de dolari. Unele companii oferă gratuit acest serviciu angajaților lor.

-Nu conțin GPS, așadar persoana care poartă un microcip nu poate fi urmărită.

-Funcționează doar la o distanță de câțiva milimetri de dispozitivul de citire, deci informațiile de pe el sunt greu de furat.

-Sunt pasive, adică doar conțin informații, dar nu pot accesa la rândul lor informațiile de pe alte dispozitive.