Povestea CEO-ului care traia intr-o parcare, iar azi conduce o afacere de 1,4 milioane de dolari
Taro Fukuyama
Taro Fukuyama este un japonez care s-a hotarat sa isi incerce norocul in America si unde, chiar daca a avut de infruntat conditii grele de trai, nu s-a dat batut pana nu si-a vazut visul implinit.
Taro Fukuyama si cativa prieteni de-ai sai au decis sa paraseasca tara natala, Japonia, ca sa caute investitori pentru un start-up de dating pe care il lansasera, Mieple, potrivit Business Insider. Destinatia tinerilor fondatori a fost Silicon Valley.
“Am impresia ca daca vii in Silicon Valley poti sa strangi cati bani vrei”, a declarat Taro Fukuyama intr-un interviu acordat Business Insider. Si au reusit, intr-adevar, sa stranga banii de care aveau nevoie, dar acest lucru nu s-a intamplat peste noapte, asa cum credeau initial.
Cand au ajuns in State, echipa Mieple si-a petrecut primele trei zile dormind intr-o dubita in parcarea restaurantului Taco Bell din Redwood City, California. Ar fi ramas mai mult, dar in cele din urma un angajat al fast food-ului le-a spus ca trebuie sa plece. Asa ca Fukuyama si colegii lui au inchiriat o camera ieftina de motel din San Francisco, petrecand acolo aproape trei luni. Camera avea un singur pat si, cum nimeni nu voia sa doarma pe podea, s-au inchesuit cu totii in el.
“Nu aveam de unde sa stim cand vom putea strange banii sau cand vom putea produce noi insine bani, asa ca am vrut sa economisim cat mai mult. Adica, este posibil, dar nu as vrea sa o mai fac din nou. E distractiv pentru ca, atunci cand pui bazele unei companii, simti ca poti schimba lumea in viitor. Tot ce faci simti ca merita. Chiar daca traiesti intr-o masina, te gandesti ca intr-o buna zi va merita”, povesteste niponul.
In ciuda conditiilor grele de trai, Fukuyama si echipa lui s-au intalnit cu sute de investitori, dar nimeni nu dorea sa faca pasul si sa "pompeze" fonduri in afacere. Dupa doua luni erau pe punctul sa isi incheie aventura si sa plece inapoi in Japonia, cand ceva s-a intamplat, ceva care le-a schimbat complet planurile.
Cand a aflat de evenimentul Disrupt, al celor de la Tech Crunch, dedicat start-up-urilor, Fukuyama a stiut ca trebuie sa fie acolo. Insa biletele pentru cunoscuta conferinta dedicata tehnologiei costau aproape 3.000 de dolari. Asa ca japonezul le-a explicat organizatorilor ca este interpret si acestia l-au lasat sa intre gratis. A fost momentul in care lucrurile au inceput sa prinda contur.
In timpul evenimentului, Fukuyama l-a remarcat pe Paul Graham, fondatorul start-up-ului Y Combinator, din Silicon Valley. L-a intrebat daca poate sa isi prezinte afacerea, iar acesta a acceptat. Graham a fost intrigat de idee, dar si de povestea japonezului, asa ca l-a prezentat pe acesta si altor parteneri prezenti la conferinta.
Cateva luni mai tarziu, Y Combinator a acceptat sa finanteze ideea. Dar la numai trei zile dupa aceea, vazand ca rezultatele incasarilor nu aratau nicio imbunatatire, echipa Mieple s-a gandit la altceva, inspirati de o idee de afaceri pe care o observasera acasa, in Japonia.
Asa a luat nastere AnyPerk, in martie 2012. AnyPerk le aduce angajatilor diferite beneficii si avantaje sub forma unor abonamente la sali de fitness, teatre si cinematografe, bilete de calatorii si altele. Platforma este gandita sa economiseasca banii angajatilor, dar si sa induca o atmosfera placuta la locul de munca. Scopul este sa ajute start-up-urile sa atraga si sa pastreze oameni talentati, prin avantajele pe care le ofera, asemenea celor puse la dispozitie de companii mari din IT, precum Google sau Apple.
AnyPerk nu si-a atins inca intregul potential. Ba chiar s-au mai vazut cazuri in care firme asemanatoare au esuat dupa cateva luni. Deocamdata, compania lucreaza cu 250 de parteneri (printre care AT&T, Verizon, AMC) si 2.500 de clienti, inclusiv Pinterest, asa ca sunt semne pentru un viitor luminos. Firma ruleaza deja 1,4 milioane de dolari si, potrivit fondatorului sau, este "aproape profitabila".
Pe acelasi subiect: