Paul Graham, cofondator al celui mai important “incubator” de start-up-uri din Silicon Valley, Y Combinator, a trimis un e-mail companiilor pe care le are in portofoliu in care le atentioneaza cu privire la “vremurile grele” care vor veni.

Esecul Facebook de pe bursa va afecta piata si companiile care obisnuiau sa finanteze start-up-uri in domeniu. Nu se stie cat de mult vor fi afectate companiile, poate mai mult sau poate mai putin. Cert este ca prabusirea Facebook va crea un cerc vicios in care vor fi atrase toate micile companii IT”, a scris Graham, potrivit Business Insider.

El a mai spus ca start-up-urile care nu au reusit inca sa stranga bani pentru a se dezvolta ar trebui sa se astepte la o reticenta din partea investitorilor in ceea ce priveste dezvoltarea acestora.

In acelasi timp, cei care au reusit sa stranga banii pentru dezvoltare, ar trebui sa se multumeasca cu atat si sa-si reevalueze investitia.

Acest lucru dauneaza foarte mult, pentru ca o reevaluare a planului de dezvoltare va aduce pagube insemnate micilor companii aflate in dezvoltare”, a mai spus Graham.

Facebook a atins un nou minim pe bursa, dupa o nota proasta din partea analistilor de la Bernstein

Facebook a atins un nou minim luni pe bursa de la New York, coborand cu 3%, la sub 27 de dolari, dupa ce analistii de la Sanford C. Bernstein au stabilit un pret tinta de 25 de dolari pentru actiunile retelei de socializare, scrie Bloomberg.

Facebook a inchis luni pe piata Nasdaq la 26,9 dolari, cel mai redus pret de la listarea companiei, pe 18 mai, cand a debutat la 38 de dolari. Astfel, actiunile retelei au scazut cu 29% de la oferta publica initiala.

"Este dificil de argumentat in favoarea detinerii actiunilor Facebook astazi", comenteaza analistii Bernstein intr-un raport.

La momentul listarii, Morgan Stanley si celelalte banci de investitii care au pregatit oferta publica au stabilit un pret la care capitalizarea companiei era de 104,2 miliarde dolari, de peste 107 ori profitul din ultimele 12 luni, fata de un raport de sub 20 in cazul unor nume grele precum Apple sau Google.

Facebook si Morgan Stanley au fost criticate dur de catre investitori pentru cresterea pretului si a volumului actiunilor scoase pe piata la cateva zile inaintea ofertei publice.

Evolutia afacerilor de advertising ale Facebook, principala sursa de venituri petnru companie, nu tine pasul cu cresterea bazei de utilizatori, tot mai multi dintre acestia accesand reteaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete, segment unde compania nu are inca o strategie de publicitate bine pusa la punct.

Astfel, incetinirea cresterii veniturilor pe termen scurt va alimenta neincrederea investitorilor in perspectivele de viitor ale companiei, insa situatia ar putea reprezenta numai un regres temporar daca Facebook va reusi sa imbunatateasca si maximizeze monetizarea bazei de utilizatori atat pe platforme traditionale, cat si pe dispozitive mobile.