Cele zece secrete care i-au adus unui antreprenor doua miliarde de dolari in conturi
Are 43 ani si a ajuns la performanta de a castiga intr-o singura zi aproape doua miliarde de dolari de pe bursa si asta din listarea unei afaceri care la inceput nu dadea mari semne ca ar putea ajunge intr-o buna zi un succes rasunator. El insa a continuat sa creada in ea. De ce?
Este vorba despre co-fondatorul LinkedIn, Reid Hoffman, absolvent al universitatilor Standford si Oxford, care a reusit sa puna pe picioare o afacere de miliarde.
Reteaua de socializare numara acum peste 100 milioane de utilizatori si si-a facut un debut rasunator la bursa din New York, cotatia actiunilor sale crescand de la 45 la 100 de dolari.
Reid sustine ca actuala situatie economica le permite intreprinzatorilor isteti sa-si dezvolte start-up-uri de succes, noteaza Bloomberg. Mai mult, el ii sfatuieste pe antreprenorii curajosi sa profite de starea in care se afla economia la nivel mondial si sa-si dezvolte business-urile.
Intr-una din conferintele pe care le-a tinut in Texas, in luna martie, acesta si-a dezvaluit cele zece reguli antreprenoriale, dupa care se ghideaza in afaceri.
Iata care sunt secretele lui Reid Hoffman:
1. Fii perturbator. Intreaba-te: Este ceea ce vreau sa fac ceva original si diferit de tot ceea ce exista deja? Trebuie sa fie ceva care sa revolutioneze industria. Un exemplu dat de Hoffman il reprezinta compania Skype, ca fiind o organizatie perturbatoare, care indeparteaza barierele existente legate de distanta si bani.
2. Propune-ti un scop important. Pana la urma, investesti acelasi timp si intr-o afacere mica, pe cat investesti intr-una mare. Asa ca, nu refuza sa te gandesti la lucruri marete, totul depinde de modalitatile de realizare a acestor obiective, totul depinde de tine.
3. Dezvolta-ti afacerea. Fa-o cunoscuta. Un business include investitori, consilieri, angajati si consumatori. Cu ajutorul unei echipe mari, vei putea sa faci lucruri importante, in stil mare.
4. Fa-ti planuri. Pregateste-te atat pentru vremuri bune, cat si pentru cele mai putin bune. Trebuie sa fii pregatit pentru orice schimbare economica sau de comportament a clientilor. Daca se intampla ceva grav, trebuie sa ai intotdeauna pregatit un plan B, un plan de rezerva.
5. Persista, dar ramai flexibil. Pe de o parte, scopul tau este sa-ti gasesti o viziune si sa ghidezi ca lucrurile sa mearga intr-acolo. Pe de alta parte insa, trebuie sa dai dovada de flexibilitate si deschidere catre schimbare, atunci cand observi anumite comportamente de piata. „Arta consta in a sti cand sa persisti, cand sa fii flexibil si cand sa jonglezi cu amandoua”.
6. Promoveaza-te din timp. Lansarea business-ului presupune un angajament intre companie si clienti, iar de cele mai multe ori, consumatorii sunt cei care dau verdictul in legatura cu afacerea ta. Ei iti spun ce gresesti si ce nu. Asa ca nu-ti amana intrarea pe piata. Cu cat iti dezvolti mai repede activitatea si ti-o promovezi mai bine, cu atat ai mai multe sanse de castig.
7. Ramai ancorat in realitate. Fii sincer cu tine insuti. Ai nevoie de oameni pe care sa te bazezi cu adevarat, de prieteni care sa-ti spuna verde in fata cum stau lucrurile. Pastreaza-ti aspiratile inalte, dar nu te amagi singur ca esti cel mai bun. Intotdeauna va exista cineva mai bun ca tine. Asta trebuie sa te motiveze.
8. Calatoreste. Gandeste global. Este important sa ai o idee buna despre lansarea unui produs, dar mai important este sa-i cercetezi cu adevarat utilitatea. Sa vezi daca ar fi cumparat de milioane de oameni.
9. Cheia o reprezinta cultura. Mai intai ai nevoie de oameni care sa lucreze pentru tine. Desi experienta joaca un rol esential, pentru inceput este important sa-ti formezi o echipa care sa se poata adapta schimbarilor, pe care s-o dezvolti pe parcurs ce business-ul tau creste.
10. Incalca aceste reguli. Antreprenoriatul nu are niste reguli standardizate. Poti sa-ti faci propriile reguli. Ce-i mai important este sa nu asculti toate sfaturile care vor veni pe parcurs. Fii increzator in propriile cunostinte si aptitudini.
Reid Hoffman este unul dintre investitorii de succes, dupa ce a plasat capital in companii precum LastFM si Zynga.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS