In 2005, MySpace a fost cumparata cu 580 de milioane de dolari de gigantul media News Corp. La inceputul acestei luni, directorul operational de la News Corp, Chase Carey a anuntat ca vrea sa vanda reteaua MySpace.

Potrivit lui Carey, pe piata sunt numerosi cumparatori interesati de site-ul de socializare. Printre acestia se numara si MocoSpace, o retea sociala din Boston care se adreseaza sectorului de telefonie mobila. Managerii MocoSpace s-au intalnit deja cu mai multi bancheri de investitii si au discutat cu reprezentantii News Corp despre cumpararea retelei.

MySpace este un site de socializare, care ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si crea si updata o retea internationala de prieteni, profiluri personale, bloguri, grupuri, fotografii, muzica si videoclipuri. Reteaua a fost lansata de Tom Anderson, Chris DeWolfe si Josh Berman, in iunie 2006.

Atunci, MySpace a fost principala modalitate de promovare online a celebritatilor din diverse domenii. In timp insa, reteaua a pierdut teren in fata rivalilor de la Facebook si Twitter, resimtind o scadere a numarului de utilizatori. Anul trecut, MySpace avea aproximativ 120 de milioane de utilizatori din intreaga lume, aproape de cinci ori mai putin fata de cat numara cea mai mare retea de socializare, Facebook (aproape 600 de milioane de utilizatori la nivel global).

Astfel se explica reducerea drastica a personalului si plecarile mai multor executivi de la conducerea companiei.

Ramane de vazut insa daca MocoSpace va absorbi MySpace si daca in acest mod va lua nastere o alta retea de socializare. Ar trebui fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, sa-si faca griji?

Tu ce parere ai?