"Banca a demarat imediat o ancheta interna pentru investigarea plangerilor", se arata intr-un comunicat al Credit Europe. "In functie de rezultatele verificarilor, vom intreprinde demersurile necesare, astfel incat, in limitele impuse de lege, sa nu fie pagubit niciun client caruia legea ii da dreptate", se precizeaza in document.  
       
"Referitor la declaratiile aparute in presa cu privire la incercarea de “musamalizare” a cazului de catre banca, dorim sa mentionam ca faptele descrise mai sus demonstreaza deschiderea si transparenta noastra, precum si dorinta de a colabora cu toate autoritatile in rezolvarea situatiei. Faptul ca am sesizat organele de urmarire penala inca din data de 05.08.2010 demonstreaza in mod clar politica de colaborare si deschidere a  bancii", arata comunicatul.

Reprezentanti ai OPC, ai bancii si politia au declansat anchete in acest caz, a declarat adjunctul sefului Comisariatului pentru Protectia Consumatorului Brasov, Ionel Spataru, pentru Mediafax. El a mai spus ca au fost depuse 11 sesizari de catre clienti ai bancii care au reclamat ca li s-au golit conturile, insa numarul reclamatiilor continua sa creasca.

Din conturile oamenilor au disparut sume mari de bani, cea mai mare suma sustrasa din contul unei persoane fiind de 70.000 de euro.

Spataru a spus ca reprezentantii bancii au depus plangere penala impotriva unei angajate a unitatii, care ar fi responsabila de prejudiciul creat.

Frauda a fost descoperita dupa ce mai multe persoane care aveau depozite la banca respectiva au mers sa extraga bani, fiind informati la ghiseu ca nu au niciun leu in cont, desi ei aveau sume importante. Banca spune ca va returna banii clientilor dupa finalizarea anchetei Politiei. ANPC impune returnarea banilor in maxim 15 zile.

Ca urmare a reclamatiilor inregistrate din partea a doi consumatori din Brasov, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu, a facut un control, in data de 11 august, la Credit Europe Bank, sucursala Brasov.

In urma controlului  s-a constatat lipsa banilor din conturile a 12 clienti ai bancii, prejudiciu in valoare de 1. 773 .537 lei (aproximativ 420 000 euro) cauzat, se pare, de un angajat al bancii. La sesizarile consumatorilor, banca a raspuns ca va returna banii dupa finalizarea anchetei politiei. Comisarii au concluzionat ca banca nu isi respecta obligatiilor asumate prin contract si au aplicat sucursalei o amenda contraventionala in valoare de 50.000 lei. Totodata s-a dispus ca, in termen de maxim 15 zile, banca sa restituie consumatorilor banii datorati.

“Recomandam tuturor consumatorilor sa verifice soldul conturilor pe care le au deschise la aceasta banca si sa sesizeze de urgenta orice neregula. Banca are obligatia sa repare in cel mai scurt timp orice prejudiciu cauzat clientilor sai. Banca raspunde pentru conduita angajatilor sai si nu are nici un drept de a amana onorarea obligatiilor fata de consumatori sub pretextul finalizarii anchetei judiciare. Vom aplica operatorului economic amenzi contraventionale pentru fiecare nou caz sesizat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, pana cand banca va intelege sa-si respecte clientii”, a declarat Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC.

Banca a demarat la randul ei o ancheta interna pentru investigarea plangerilor. Parchetul de pe langa Judecatoria
Brasov a fost sesizat de catre sucursala la data de 05.08.2010, pentru demararea cercetarilor.

"Cazul este investigat in acest moment de catre DIICOT. Pentru a nu periclita rezultatele anchetei  desfasurate de organele de cercetare penala, nu putem da mai multe informatii  despre caz, dar va asiguram ca vom colabora si vom oferi acestora sprijinul  nostru pentru identificarea faptuitorilor", au declarat oficialii Credit Europe Bank. 

Cazuri similare, in care angajatii bancilor baga mana in conturile clientilor, s-au intamplat chiar lunile trecute.

In judetul Maramures, zeci de clienti au avut incredere oarba in functionara unei banci care i-a convins sa-si deschida conturi si sa verse acolo toate economiile, adica peste 400 de mii de lei. Unora pur si simplu, nu le-a mai depus bancnotele, ci a plecat cu ele acasa, altora le-a dat la semnat, in teancul de hartii, si imputerniciri, cu care i-a lasat mai apoi lefteri, au constatat politistii. Femeia a disparut cu toti banii.

Intr-un alt caz, de acesta data din Targu Jiu, directoarea adjuncta a unei sucursale bancare a fost retinuta de politisti si acuzata ca a furat din casetele cu bani ale bancomatelor. Conform anchetatorilor, femeia ar fi sustras, in ultimii doi ani, teancuri intregi de bani. Cam 270.000 de lei. Intreaga poveste a iesit la iveala dupa un control intern al bancii, in urma caruia s-a descoperit lipsa unei mari sume de bani.

Pe fir a intrat si politia, care a aflat ca de vina pentru disparitia banilor ar fi directoarea adjuncta a institutiei. Oamenii legii spun ca femeia a avut un tupeu iesit din comun. Ea ar fi incheiat mai multe contracte fictive de creditare pe numele unor clienti ai bancii, carora le-ar fi emis carduri pe care tot ea le folosea.   Femeia risca intre 10 si 20 de ani de inchisoare.

Un alt angajat, al unei banci din Radauti, a furat 250.000 lei din conturile clientilor si a jucat banii la pariuri sportive. Credea ca o sa-i inmulteasca rapid si o sa-i puna la loc fara sa afle nimeni. Dar cand s-a lacomit si a inceput sa scoata bani si dintr-un aparat de schimb valutar, din institutie, a fost prins.