Topul celor mai iubite branduri, in care Apple si Google nu se regasesc. Compania care apare de doua ori in clasament
Nici Apple, si nici Google, nu au reusit sa se plaseze in top 10 al celor mai bine privite branduri, din prima jumatate a anului 2013, potrivit unui studiu realizat de YouGov BrandIndex, citat de Business Insider.
In a doua jumatate a lui 2012, Apple a disparut din lista, in timp ce Google s-a plasat pe locul 10. Ambele surclasari au reprezentat o surpriza, avand in vedere dominatia Apple in satisfactia clientilor si impartirea pietei de catre Google cu Android si Search.
YouGov BrandIndex masoara perceptia consumatorilor intr-o zi obisnuita. Pentru realizarea acestui studiu, au fost intervievati 5.000 de persoane in fiecare zi a saptamanii, in total peste 1,2 milioane de persoane intr-un an.
Consumatorii au trebuit sa raspunda la intrebarea: “Ce impresie (pozitiva sau negativa) v-a lasat brandul in urma reclamelor pe care le-ati vazut in ultima perioada?”
1. Ford
A fost un an foarte bun pentru producatorul de automobile in termeni de perceptie si profit. Acesta si-a marit profitul in USA de la 15,2% in 2012 la 15,9% in anul 2013, datorita modelelor Ford vandute cu mare succes. Ford a lansat doua spoturi “And Is Better”, pentru a promova modelele Ford Focus si Ford Fusion, care au ajuns la publicul american in primavara anului 2013.
2. Amazon.com
Compania gigant si-a extins brandul Kindle cu Kindle DX si a lansat Kindle Fire HD cu touch screen, in SUA si in lume. Amazon este evaluat ca cel mai iubit brand de parintii cu copii sub 18 ani, si tinerii cu varstele cuprinse intre 18 si 34 de ani.
3. Subway
Lantul de restaurante a depasit Wendy’s, Pizza Hut si McDonald’s cu 29,8 puncte (pe o scara de 200 de puncte, de la 100, la -100). Subway a incercat sa isi promoveze imaginea prin ideea de mancare sanatoasa, lansand sloganul “Fresh Fit meals”. Restaurantul isi serbeaza cea de-a 15-a aniversare in acest an. In aceasta vara si-a lansat campania “Avocado Love”, printr-o reclama care infatiseaza doi clienti ai restaurantului ce lauda in mod ostentativ ingredientul.
4. History Channel
History Channel a avut un scor de 29.1, surclasand postul Discovery si Weather Channel. Acest post detine cel mai popular serial, numit Vikings. Postul de televiziune a primit o mare atentie din partea media in ultima perioada datorita emisiunilor interesante pe care le difuzeaza.
5. Lowe's
Magazinul pentru amenajari interioare se clasa pe locul 5 de la inceputul anului 2012. Firma s-a promovat cu ajutorul unor filmulete de pe Twitter si Facebook care contin ponturi pentru amenajarea casei, reusind astfel sa atraga atentia clientilor.
6. V8
V8 a avut un impact pozitiv asupra consumatorilor cu gama sa de sucuri naturale “Need A Little Kick?”. Pentru consumatorii care nu iubesc legumele, V8 a lansat o gama de produse care contin arome de fructe.
7. Walgreen's
Walgreen's s-a mutat de pe pozitia 13, in anul 2012, pe pozitia a 7-a, in anul 2013. Reteaua de produse sanatoase si-a promovat recent sloganul “The Corner of Happy and Healthy”, cu o oferta de tipul “cumperi un produs, il primesti pe al doilea gratis”.
8.Youtube
Brandul video a reusit sa ramana de actualitate comportandu-se ca un agregator pentru povesti de actualitate. Acesta a difuzat clipul de scuze al Paulei Deen si premiera sezonului 8 din serialul Dexter. Reteaua si-a extins, de asemenea, sectiunea platita oferind clientilor o gama mai mare de filme.
9. Kindle
Amazon se afla de doua ori in topul celor mai iubite branduri. De aceasta data, cu brandul de dispozitive pentru citit carti electronice, Kindle. Kindle Fire HD, lansat in 2012 in SUA, se comercializeaza la nivel global incepand din acest an si ramane cel mai bine vandut e-reader din SUA.
10. Cheerios
Cheerios este al treilea brand alimentar care ajunge in top 10, dupa Subway si V8. Acest brand a castigat popularitate in urma spotului sau “Just Checking”, care infatisa o familie mixta in care o fetita isi intreaba mama daca Cheerios sunt intr-adevar bune pentru inima. In ciuda comentariilor facute de consumatori pe paginile virtuale, Cheerios si-a sustinut campania, spunand ca actorii au fost alesi special pentru a arata schimbarile de populatie din USA.
Pe acelasi subiect: