Cat de mult conteaza "like-ul" pe care il acordam pe retelele de socializare, in promovarea brandurilor
Concluziile unui nou studiu realizat de Internet Advertising Bureau (IAB) arata ca 90% dintre consumatori recomanda mai departe un brand altora, dupa ce interactioneaza cu acestia pe retelele de socializare, noteaza Business Insider.
Studiul s-a concentrat pe bunurile de larg consum, luand in vizor, in special, brandurile Heinz, Kettle si Twinings. Cercetarea dovedeste ca social media poate impulsiona ROI (returnarea investitiei), prin crearea unei legaturi emotionale cu brandul, determinarea unei implicari din partea consumatorului si cresterea loialitatii acestuia.
Peste 4.500 de raspunsuri au fost luate in calcul in realizarea sondajului si timp de doua luni au fost monitorizate toate paginile de pe retelele de socializare ale brandurilor in cauza. De asemenea, s-au realizat 800 de interviuri, pentru o relevanta cat mai mare a rezultatelor.
S-a ajuns astfel la concluzia ca patru din cinci persoane ar fi mai inclinate sa cumpere produsul unei anumite marci, daca aceasta le-a fost adusa in atentie prin canalele de social media, 83% dintre cei intrebati fiind dispusi sa incerce produsele noi care sunt promovate astfel.
In cazul celor trei branduri mentionate, consumatorii au devenit cu pana la 22% mai atasati de ele, in urma prezentei acestora pe retelele de socializare, asa ca IAB estimeaza ca pentru fiecare lira cheltuita pe aceste mijloace de marketare se genereaza un profit de 3,34 lire sterline.
"Studiul IAB arata ca, atunci cand se incearca realizarea unei legaturi emotionale cu clientii, social media este un canal de baza pentru branduri. Acest lucru nu este surprinzator, avand in vedere ca social media este, de fapt, singurul canal care le permite atat brandurilor, cat si consumatorilor, sa aiba conversatii directe, bidirectionale, ceea ce intareste legatura dintre cele doua parti", explica Kristin Brewe, director de marketing si comunicare, in cadrul IAB.
"Cercetarea noastra demonstreaza ca, pentru a crea o legatura emotionala, brandurile trebuie sa produca un continut clar, bine temporizat si, cel mai important, sa fie relevant, ca sa suscite interes si sa dezvolte o comunicare. Interesant de aflat este si faptul ca brandurile nu ar trebui sa se fereasca sa isi lege activitatile de social media de obiectivele de business. Social media are puterea de a transforma consumatorii unei marci in fanii acesteia. Si, prin faptul ca faci oamenii sa iti adore brandul, nu doar sa fie multumiti de el, ai mai multe sanse sa atragi achizitii viitoare si sa cresti vanzarile", spune si Ian Ralph, directorul de marketing care a condus cercetarea.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS