Cat de mult conteaza "like-ul" pe care il acordam pe retelele de socializare, in promovarea brandurilor
Concluziile unui nou studiu realizat de Internet Advertising Bureau (IAB) arata ca 90% dintre consumatori recomanda mai departe un brand altora, dupa ce interactioneaza cu acestia pe retelele de socializare, noteaza Business Insider.
Studiul s-a concentrat pe bunurile de larg consum, luand in vizor, in special, brandurile Heinz, Kettle si Twinings. Cercetarea dovedeste ca social media poate impulsiona ROI (returnarea investitiei), prin crearea unei legaturi emotionale cu brandul, determinarea unei implicari din partea consumatorului si cresterea loialitatii acestuia.
Peste 4.500 de raspunsuri au fost luate in calcul in realizarea sondajului si timp de doua luni au fost monitorizate toate paginile de pe retelele de socializare ale brandurilor in cauza. De asemenea, s-au realizat 800 de interviuri, pentru o relevanta cat mai mare a rezultatelor.
S-a ajuns astfel la concluzia ca patru din cinci persoane ar fi mai inclinate sa cumpere produsul unei anumite marci, daca aceasta le-a fost adusa in atentie prin canalele de social media, 83% dintre cei intrebati fiind dispusi sa incerce produsele noi care sunt promovate astfel.
In cazul celor trei branduri mentionate, consumatorii au devenit cu pana la 22% mai atasati de ele, in urma prezentei acestora pe retelele de socializare, asa ca IAB estimeaza ca pentru fiecare lira cheltuita pe aceste mijloace de marketare se genereaza un profit de 3,34 lire sterline.
"Studiul IAB arata ca, atunci cand se incearca realizarea unei legaturi emotionale cu clientii, social media este un canal de baza pentru branduri. Acest lucru nu este surprinzator, avand in vedere ca social media este, de fapt, singurul canal care le permite atat brandurilor, cat si consumatorilor, sa aiba conversatii directe, bidirectionale, ceea ce intareste legatura dintre cele doua parti", explica Kristin Brewe, director de marketing si comunicare, in cadrul IAB.
"Cercetarea noastra demonstreaza ca, pentru a crea o legatura emotionala, brandurile trebuie sa produca un continut clar, bine temporizat si, cel mai important, sa fie relevant, ca sa suscite interes si sa dezvolte o comunicare. Interesant de aflat este si faptul ca brandurile nu ar trebui sa se fereasca sa isi lege activitatile de social media de obiectivele de business. Social media are puterea de a transforma consumatorii unei marci in fanii acesteia. Si, prin faptul ca faci oamenii sa iti adore brandul, nu doar sa fie multumiti de el, ai mai multe sanse sa atragi achizitii viitoare si sa cresti vanzarile", spune si Ian Ralph, directorul de marketing care a condus cercetarea.