Nu demult dominau lumea, acum au disparut definitiv. Brandurile iconice prabusite de decizii neinspirate
Acum nu mai mult de un deceniu, Sony Ericsson era unul dintre cei mai cautati producatori de telefoane mobile din lume. La fel, Compaq era un nume mare printre producatorii de PC-uri. Intre timp, aceste branduri si altele asemenea lor au disparut de pe piata, scrie Huffington Post.
Criza financiara, fuziuni si achizitii neinspirate, precum si un management defectuos au taiat definitiv elanul unora dintre cele mai mari nume de producatori mondiali.
Cele mai populare branduri din lume, care, desi aflate la un moment dat pe culmea gloriei, si-au gasit intre timp sfarsitul
Lehman Brothers
Lehman Brothers a fost una dintre cele mai cunoscute si mai apreciate institutii financiare de pe Wall Street. Dar impasul imobiliar care a venit odata cu recesiunea globala inceputa in 2007-2008 a facut ca firma sa declare in cele din urma faliment, dupa ce a suferit pierderi masive din operatiunile cu investitii ipotecare. In septembrie 2008, banca britanica Barclays a cumparat partea de investitii bancare a Lehman Brothers, cat si sediul acesteia din Manhattan, care la acea vreme valora o mica avere. Restul afacerilor din portofoliu au fost si ele ulterior achizitionate de catre mai multe companii.
Saab
Aceasta companie de masini s-a definit mult timp drept un producator de nisa. Seria 900 a avut insa un mare succes in Statele Unite, intre anii 1980 si 1990, dar atractivitatea brandului a inceput sa scada considerabil dupa 2000. General Motors, care detinea deja jumatate din companie, a cumparat diferenta in acel an, doar ca sa vanda apoi firma cu totul in 2010, dupa ce in 2009 isi declarase propriul faliment. In 2008, Saab a vandut putin peste 21.000 de masini in Statele Unite, potrivit datelor furnizate de Edmunds.com. In anul urmator, vanzarile au fost de numai 8.600 de unitati si au continuat sa scada de atunci. 2011 a fost anul in care compania a fost nevoita sa isi anunte furnizorii si angajatii ca nu ii mai poate plati si si-a declarat falimentul. In 2007, Saab era al 65-lea cel mai valoros brand din lume.
Sony Ericsson
Sony Ericsson reprezinta un conglomerat intre firma japoneza Sony Corp. si compania suedeza de telecom Ericsson. Compania a luat nastere in 2001 si a devenit rapid unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume, ocupand in acelasi an locul 36, intr-un clasament realizat de Interbrand, depasind alte nume sonore, cu traditie, ca Heinz sau Louis Vuitton. Printre cele mai cunoscute produse ale sale se numara T68i, primul telefon cu ecran color disponibil la scara larga si K750i, cu o serie de caracteristici revolutionare in ceea ce privea camera foto si capacitatea de stocare a muzicii. Cu toate acestea, dupa aparitia smartphone-urilor, firma a pierdut teren intr-o piata dominata de telefoanele Apple si Android. In octombrie 2011, Sony a cumparat si partea celor de la Ericsson.
Compaq
La inceputul secolului 21, vanzarile Compaq reprezentau 20% din totalul vanzarilor de PC-uri din Statele Unite, iar in 2001 Interbrand clasa brandul drept al 24-lea cel mai valoros din lume. In acelasi an, dar in luna septembrie, compania rivala Hewlett-Packard a anuntat preluarea Compaq pentru 25 de miliarde de dolari in actiuni. Apoi vanzarile ambelor companii au inceput sa scada, desi fuziunea se facuse tocmai pentru a lupta mai usor impotriva competitorilor de la International Business Machines (IBM). In luna mai a anului trecut, HP a anuntat ca va renunta la brandul HP Compaq, iar numele de Compaq va desemna in continuare numai produsele low-end. Intre timp insa, HP nu mai ofera spre vanzare computere Compaq.
Wachovia
In 2006, Wachovia, cu sediul in Carolina de Nord, era al 54-lea cel mai valoros brand din lume, potrivit BrandZ. Doi ani mai tarziu, cobora deja pe pozitia 67. La acea vreme era insa in continuare a patra cea mai mare banca din Statele Unite, in functie de numarul de active. Din cauza practicilor de creditare foarte agresive, castigurile sale au scazut dramatic. La 1 ianuarie 2009, Wells Fargo & Co. au devenit oficial proprietarii Wachovia, contra sumei de 15,1 miliarde de dolari.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS