Serviciile postale din Romania au o pondere in PIB de patru ori mai mica fata de media in UE. Trimiterile expres si coletele reprezinta peste 50% din totalul veniturilor
Piata serviciilor postale la nivelul Uniunii Europene s-a situat la aproximativ 90 miliarde de euro in 2012 si a reprezentat circa 1% din Produsul Intern Brut comunitar, comparativ cu 0,26% in Romania, reiese din datele prezentate de autoritatea de reglementare in comunicatii, ANCOM.
In Romania, la nivelul anului 2012, piata serviciilor postale a atins 1,52 miliarde de lei si a reprezentat 0,26% din PIB, care s-a situat la 587,5 miliarde de lei.
"Cifra de afaceri a firmelor din Uniunea Europeana care activeaza in domeniul serviciilor postale a totalizat aproximativ 90 miliarde de euro la nivelul anului 2012 si a reprezentat circa 1% din PIB-ul comunitar", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, citat de Mediafax.
El a adaugat ca serviciile expres si de colete postale au consemnat o crestere in ultimii ani, sustinuta de dezvoltarea comertului electronic national si european.
"Serviciile expres si de colete postale reprezinta peste 50% din totalul veniturilor postale", a spus seful ANCOM. In schimb, trimiterile de scrisori sunt in continua scadere.
Potrivit datelor ANCOM, numarul trimiterilor postale a atins 523,3 milioane la finele anului 2012, in scadere cu 0,7% fata de 2011.
Cel mai mare jucator local este Posta Romana, care a prelucrat in 2012 cea mai mare parte dintre aceste trimiteri, respectiv 74,28%, fata de 79,41% in 2011.
Serviciile de curierat au crescut cu 50 milioane de euro in 2013, la aproape 250 milioane de euro
Totodata, piata serviciilor de curierat din Romania a ajuns anul trecut, fara a lua in calcul Posta Romana, la aproximativ 250 milioane de euro, in urcare cu 50 milioane de euro fata de 2012, ritmul de crestere urmand sa se mentina in acest an, estimeaza directorul general al Cargus International, Gian Sharp.
"Cifrele nu includ si Posta Romana. Cresterea estimata pentru acest an va fi sustinuta de avansul puternic al vanzarilor online al magazinelor de specialiate, asa cum s-a intamplat si in 2013. Spre exemplu, la Cargus, ponderea serviciilor de curierat generate de vanzarile online ale magazinelor de specialitate a ajuns la 30%, fata de 10% in urma cu cativa ani, si anticipez ca va ajunge la 50% in 2016", a spus Sharp, potrivit Mediafax.
Infiintata in 1991, Cargus International este una dintre cele mai mari companii pe piata de curierat intern din Romania, cu peste 1.500 de angajati si o flota de peste 900 de vehicule. Printre competitorii companiei se numara FAN Courier, DHL, TNT si UPS.
In 2013, potrivit datelor companiei, veniturile Cargus au atins 25,7 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2012, ca urmare investitiilor realizate in infrastructura si servicii, precum si cresterii numarului de clienti.
Pe acelasi subiect: