Cum arata casele si avioanele celei mai bogate femei de culoare din lume

Dupa 4.560 de showuri de televiziune, Oprah, considerata de Forbes a doua personalitate influenta din lume, si-a luat ramas bun de la telespectatorii sai. Ultimele editii din emisiunea care a fost lider de audienta in Chicago timp de multi ani au fost pline de surprize. Zeci de celebritati, printre care Beyonce, Tom Cruise, Tom Hanks, Jamie Foxx si Madonna au venit sa isi arate aprecierea fata de realizatoarea tv. Ultima emisiune a showului lui Oprah a fost urmarita de 18 milioane de oameni din intreaga lume.

"Nu este un secret faptul ca milioane de persoane se simt inspirate de Oprah. Eu sunt una dintre aceste persoane. Ea lupta pentru lucrurile in care crede, chiar daca asta o face sa devina nepopulara", a spus Madonna in ultima editie a celebrei realizatoare.

"Femeile de pretutindeni au ajuns sa inteleaga mai bine ce sunt, cine sunt si ce pot deveni", a adaugat si Beyonce.

Numeroase vedete internationale si oameni de business se intreaba insa care este secretul realizatoarei americane. Cum trebuie sa procedeze pentru a-si construi un brand precum Oprah?

Iata cateva reguli pe care le poti invata si tu de la rasunatorul succes al reginei mass-media:

1. Pretuieste-ti fanii, ofera-le satisfactie pentru faptul ca te considera un brand. Fa-i sa te vada precum un om important. In rubrica „Lucrurile favorite ale lui Oprah”, prezentatoarea americana daruia tot felul de lucruri – de la camere video, cornuri si pana la masini. O buna lectie de afaceri consta in a-ti surprinde „clientii”, lucru care-ti aduce nu doar entuziasm, ci si fidelitate. Consumatorii isi vor indrepta atentia spre compania/brandul tau, fiind obisnuiti cu astfel de strategii.

2. Asuma-ti riscurile si fa-te remarcat. In 1988, Winfrey a invitat in emisiunea sa un grup de neo-nazisti din California. Desi mai tarziu Oprah a afirmat ca regreta decizia luata, miscarea a propulsat-o in atentia publicului si a aratat ca realizatoarei nu i-a fost teama sa-si asume riscul de a fi criticata.


3. Experimenteaza lucruri noi. Winfrey si-a inceput cariera in 1983 cu un show tv matinal, de jumatate de ora, in Chicago. De atunci, Oprah si-a focalizat business-ul spre emisiunea care i-a purtat numele si care a fost difuzata timp de 25 de ani. In 2000 si-a lansat revista The Oprah Magazine, iar in 2010 propria televiziune (OWN). Desi a renuntat la showul care a facut-o celebra, prezentatoarea de culoare urmeaza sa realizeze un alt show, care va fi difuzat de postul sau.

4. Povesteste lumii despre tine, arata-le cine esti. Unele companii au tendinta de a ascunde antreprenorul in spatele brandului. Acesta nu a fost si cazul lui Oprah. Talk-showul moderat de ea a scos la suprafata adevarate secrete despre viata sa privata, cea mai controversata fiind cea legata de abuzul sexual la care a fost supusa in copilarie. Cei mai multi oameni de afaceri prefera sa tina departe de ochii presei viata intima, dar mesajul realizatoarei a fost unul clar: transparenta intre ceea ce reprezinta si business-ul sau a fost perceputa ca sinceritatea si i-a adus increderea si admiratia publicului.

5. Fa-ti prieteni cunoscuti, fa-ti relatii in media. In afara Oscarurilor, putine evenimente au adunat o multime de celebritati la un loc, asa cum a facut showul lui Oprah. Acest lucru i-a adus nu doar foarte multa notorietate, cat i-a creat amprenta personala. Felul sau de a intervieva personalitatile invitate au creat din ea un star care a devenit cel mai bine platita realizatoare tv din intreaga lume. „Mi-ati oferit dragoste, sprijin, intelepciune si mai ales, incredere”, i-a spus Maria Shriver realizatoarei tv in ultima sa emisiune.

6. Fii influent. Revista Time a vorbit cu Craig Garthwaite, un profesor de la Universitatea Kellog, Facultatea de Management, si cu o bona despre succesul urias de care se bucura Oprah. Este o strategie foarte buna de marketing sau tine de sansa? „Romanul Anna Karenina s-a vandut in aproape 12.000 de exemplare in 12 saptamani inainte sa fie inclusa in Clubul Cartilor (Book Club). Dupa ce a fost inclusa in club, s-au vandut 643.000 de unitati, cota a crescut cu 5.421%”, a explicat profesorul universitar intervievat de Time.

7. Trebuie sa stii cand sa renunti. Dupa 25 de ani de emisiune, Oprah a decis ca a venit momentul sa puna punct showului care a propulsat-o in industria mass-media si s-a hotarat sa puna bazele propriei televiziuni. Mesajul este unul simplu pentru vizionari: nu va temeti sa puneti punct unei afaceri mari. Incheierea unei etape inseamna intotdeauna un nou inceput.

Citeste si:

Ultima fita in materie de turism: nopti in castel. Cat te costa sa traiesti vremuri demult apuse in castelele din Romania

Care sunt cele mai bune laptopuri din lume la ora actuala

Se cauta muncitori calificati, ingineri si directori. De ce nu gasesc patronii angajati, desi sunt sute de mii de someri?