Procesul de privatizare al CFR Marfa nu este finalizat. Ponta: Raman prudent, pretul mai trebuie si platit
Rezultatul procedurii de privatizare a CFR Marfa este unul bun, ca si pretul oferit pe pachetul de 51% din actiunile companiei, a declarat premierul Victor Ponta, adaugand insa ca el ramane prudent, deoarece trebuie obtinut avizul Consiliului Concurentei, iar banii trebuie si achitati de investitor.
"Cred ca e un rezultat foarte bun si felicit pe ministrul Fenechiu si intreaga echipa de la Ministerul Transporturilor. De altfel, Fenechiu si-a indeplinit cele doua sarcini importante pe care le avea pentru acest inceput de an an, si anume deblocarea Programului Operational de Transporturi si ducerea cat mai departe, pana la finalizare, a procedurii de privatizare. Ramane ca procedura sa fie finalizata, de aceea sunt prudent, pentru ca e vorba de avizul Consiliului Concurentei, negocierile privind investitiile si locurile de munca care se pastreaza si de plata pretului pentru actiuni", a spus Ponta, citat de Mediafax.
El a apreciat ca 200 de milioane reprezinta un pret bun, care trebuie insa si platit.
Premierul a adaugat ca, fara a avea ceva cu investitorii straini, se bucura ca la CFR Marfa a fost selectat un investitor roman, o firma mare, nu un "escroc cu genti de bani cash".
Grup Feroviar Roman a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu, a anuntat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu
Grupul Feroviar Roman va plati integral pretul, dupa ce ministerul a respins cererea de plata in rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil saptamana viitoare.
Termenul pentru plata actiunilor este de maximum doua luni de la semnarea contractului de privatizare.
Desemnarea unui castigator pana vineri, 21 iunie, in procesul de privatizare a CFR Marfa reprezinta o preconditie pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programata pentru 26 iunie.
In ultima etapa a privatizarii a participat doar Grup Feroviar Roman (GFR), dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras.
Grup Feroviar Roman este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.
Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS