Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grupul Feroviar Roman, dupa retragerea TFG - Donau Finanz si OmniTRAXa
UPDATE Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras.
Asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.
"Va informam ca Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate. Asocierea (...) a mobilizat importante resurse umane si financiare, atat interne (personal de conducere si executie), cat si externe (consultanti, avocati) pentru a se incadra in termenele impuse de Ministerul Transporturilor, in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare", se arata intr-un comunicat al asocierii, citat de Mediafax.
Compania precizeaza ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare.
"Aceste cereri au fost respinse, in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari (camera de date a putut fi accesata incepand cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR Marfa", se spune in comunicat.
In consecinta, asocierea arata ca este pusa in situatia de a nu depune miercuri oferta angajanta in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa.
"In acelasi timp vom incepe sa analizam alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice in Romania", potrivit sursei citate.
Ponta isi asuma public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa
Premierul Victor Ponta si-a asumat public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa il critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor in actiuni era introdusa de la inceput in procedura, "altfel nu venea nimeni" la licitatie.
"Vreau sa spun public ca nu ma derobez de responsabilitate, am stiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte - poate ca o companie americana e nemultumita, dar nu le-am stabilit chiar noi, asa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot in America", a spus Ponta.
El a precizat ca stie foarte bine modul in care decurge procesul de privatizare a companiei feroviare.
"Procedura de privatizare de la CFR Marfa, evident coordonata de catre ministrul Transporturilor, este o procedura pe care nu doar eu, ci toate structurile guvernamentale am cunoscut-o, o stim, s-a facut in conditiile legii, s-a facut mereu in consultare cu partenerii nostri internationali. Eu nu pot sa va critic, domnul Fenechiu, ca n-am de ce, ca le-ati explicat de-o mie de ori ca inclusiv stergerea datoriilor era trecuta de la inceput de catre consultant in procedura de privatizare, ca altfel nu venea nimeni, probabil, daca nu treceam de la inceput ca intr-o anumita faza a procedurii o sa stergem datoriile de la stat. De fapt, nu le stergem, le convertim in actiuni. Ca acum a aflat presa sau o parte a presei sau cei care sunt prieteni cu cei care nu au putut sa participe la licitatie astea sunt interese private, ilegitime din punctul meu de vedere, dar fiecare e liber sa spuna ce vrea", a spus premierul.
De asemenea, el a aratat ca vrea sa dea "un semnal" ca procedurile au fost indeplinite conform legii si discutiilor cu partenerii internationali. Totodata, Ponta s-a interesat de modul in care se finalizeaza procedura de privatizare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS