Gruia Stoica: Avem suma minima necesara pentru achizitionarea CFR Marfa. GFR vrea sa cumpere si operatorii din Bulgaria si Croatia
Grup Feroviar Roman detine suma minima de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfa, din surse proprii si bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate si garantie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat proprietarul companiei, Gruia Stoica (foto), citat de Mediafax.
"Avem aceasta suma, nu am fi participat la licitatie daca nu am fi avut-o. Ea este asigurata parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finantari de la banci. Este o suma mare, pe care nu orice companie si-o poate permite, dar GFR este o societate privata bancabila, solida, fara datorii la stat, profitabila", a spus omul de afaceri.
El a mentionat ca finantarea bancara are ponderea majoritara si este sindicalizata de mai multe institutii de credit, fara alte detalii.
Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras. Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei porneste de la 180 milioane de euro.
Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00, castigatorul urmand sa fie desemnat joi.
"Inteleg ca ceilalti competitori s-au simtit depasiti de garantiile financiare cerute. Cred ca daca, langa contestatia pentru licitatie, ar fi depus si o scrisoare de garantie bancara, ar fi demonstrat ca nu contesta acum licitatia doar pentru ca nu pot de fapt sa produca garantiile cerute de la bun inceput, si pe care le-au cunoscut de la bun inceput", a continuat Stoica.
Proprietarul GFR a afirmat ca a atat scrisoarea de bonitate, solicitata in faza de precalificare, cat si cea de garantie bancara, de 10 milioane de euro, au fost emise in favoarea GFR de Raiffeisen Bank International Viena.
Grupul Grampet, din care face parte GFR a inregistrat anul trecut afaceri de peste 420 milioane euro. "Strict pe transporturile de marfa, am inregistrat 215 de milioane de euro anul trecut - asta doar pentru GFR si filialele din Romania, exceptand filialele externe", a spus omul de afaceri.
Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene.
Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.
GFR depune vineri oferte pentru preluarea companiilor feroviare de marfa din Bulgaria si Croatia
Grup Feroviar Roman (GFR) va depune vineri oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfa din Bulgaria si Croatia, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro si un numar total de 10.000 de angajati, a mai spus Gruia Stoica.
"Depunem vineri oferta pentru privatizarea operatorului national feroviar din Bulgaria si in aceeasi zi in Croatia. Este vorba despre companii cu o cifra de afaceri de 90 milioane euro, respectiv 160 milioane euro, fiecare cu cate 5.000 de angajati si cu o flota de 5.000 de vagoane si 140 de locomotive in Bulgaria si 5.900 de vagoane si 180 de locomotive in Croatia. Daca reusim sa castigam si acolo, vom fi operatorul feroviar care acopera aproape toata Europa de Sud-Est, dupa ce deja am legat Marea Nordului de Marea Neagra si de Adriatica si avem acord de colaborare la granita (transfer marfuri) cu Turcia, deci trimitem mai departe spre Asia", a spus Stoica.
"Daca vom fi declarati castigatori si in Romania, vom putea proiecta capacitatea tarii noastre de a fi hub regional pentru transportul de marfuri intre Europa si Asia, ceea ce ar fi o etapa cheie in relansarea economiei romanesti, o pozitie care ar putea aduce inapoi investitiile straine, venituri la buget si crea un numar mare de locuri de munca", a afirmat omul de afaceri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS