Ministrul Transporturilor inainteaza o noua data pentru privatizarea CFR Marfa
CFR Marfa. Sursa foto: Mediafax
Privatizarea transportatorului feroviar de stat CFR Marfa va fi finalizata anul viitor, termen agreat cu Fondul Monetar International (FMI), a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
"In acordul cu FMI e 2016", a spus Rus, raspunzand unei intrebari privind termenul de finalizare a procedurii.
Premierul Victor Ponta a anuntat la 9 februarie ca Ministerul Transporturilor vrea sa lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa.
"Se face selectia pentru consultant, se porneste selectarea consultantului", a declarat Ponta, la finalul negocierilor cu FMI, Comisia Europeana (CE) si Banca Mondiala.
Guvernul a incercat in 2013 sa privatizeze CFR Marfa, insa procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Seful Guvernului a cerut atunci ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele a solicitat ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare.
In iunie 2013, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarata castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, deoarece unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.
Dupa esecul privatizarii, Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a CFR Marfa, fiind decisa disponibilizarea a 2.500 de angajati, reprezentand circa 30% din numarul total de personal.
CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa local, urmat de Grup Feroviar Roman.
Mai multe despre:
#CFR Marfa#Ioan Rus
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS