Volvo anunta ca va renunta la dezvoltarea unor noi motoare diesel, din cauza costurilor mari pentru reducerea poluarii. Suedezii se concentreaza pe masini electrice
Volvo
Volvo Cars va renunta la dezvoltarea unor noi motoare diesel din cauza costurilor prea mari pentru reducerea emisiilor poluante, a declarant directorul general al producatorului suedez de automobile, Hakan Samuelsson, potrivit Reuters.
”Din perspectiva de astazi, nu vom mai dezvolta generatii noi de motoare diesel”, a spus Samuelsson publicatiei germane Frankfurter Allgemeine Zeitung, scrie News.ro.
Samuelsson a aratat ca Volvo va continua productia motoarelor diesel introduse in 2013 pentru respectarea standardelor referitoare la emisii, dar cheltuielile generate de standardele anti-poluare mai ridicate nu ar fi justificate.
Potrivit acestuia, actuala generatie de motoare diesel va mai fi produsa doar pana in 2023, dupa care va renunta la ele.
In schimb, Volvo va investi in automobile electrice si hibride, primul model electric urmand sa intre pe piata in 2019.
”Trebuie sa recunoastem ca Tesla a reusit sa ofere un astfel de automobil pentru care oamenii stau la coada. In acest domeniu ar trebui sa fie spatiu si pentru noi, cun o calitate ridicata si un design atragator”, a spus Samuelsson.
Seful Volvo a afirmat anterior ca reglementarile mai stricte referitoare la emisii vor urca preturile automobilelor diesel pana la un nivel la care modelele hibride vor deveni o alternativa mai atractiva.
In 2012, limita medie a emisiilor de dioxid de carbon pentru automobilele eurpene va trebui sa scada de la 130 de grame pe kilometru la 95 de grame, obligand companiile sa investeasca mai multe in tehnologia gazelor de esapament.
Automobilele diesel au o pondere de peste 50% in totalul vehiculelor noi inmatriculate in Europa, facand regiunea cea mai mare piata de profil din lume.
Volvo, detinuta de grupul chinez Geely, vinde 90% din vehiculele offroad XC 90 in Europa cu motoare diesel.
Producatorii auto sunt supravegheati atent de autoritatile de reglementare, in urma scandalului legat de manipularea testelor de poluare de catre Volkswagen.
Potrivit Goldman Sachs, inasprirea reglementarilor ar putea adauga 300 de euro pe motor la costurile motoarelor diesel, care sunt deja cu circa 1.300 de euro peste cele ale echivalentelor pe benzina.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS