Marea Britanie pregateste un program guvernamental de casare a automobilelor diesel. Proprietarii ar putea primi o subventie de 2.000 de lire
Diesel
Premierul britanic Theresa May a cerut guvernului sa pregateasca un program de casare a automobilelor diesel, in cadrul propunerilor de imbunatatire a calitatii aerului, scrie Financial Times, citata de Automotive News Europe.
Guvernul urmeaza sa anunte pe 24 aprilie planurile de respectare a legislatiei Uniunii Europene pentru imbunatatirea calitatii aerului si a limitelor stabilite pentru emisiile de dioxid de hidrogen, in urma unei decizii a Inaltei Curti de la sfarsitul anului trecut, noteaza News.ro.
Scandalul emisiilor automobilelor diesel ale Volkswagen, izbucnit in Statele Unite in septembrie 2015, a dus la cresterea ingrijorarii populatiei si politicienilor legata de calitatea aerului.
Potrivit Financial Times, guvernul de la Londra analizeaza acordarea unei subventii de pana la 2.000 de lire sterline pentru convingerea soferilor sa treaca la automobile mai putin poluante, dar oficiali din Partidul Conservator au spus ca detaliile nu au fost inca stabilite.
Primarul Londrei a promis deja sa elimine vehiculele poluante, urmand ca din 2018 sa interzica noile taxiuri diesel si sa introduca o serie de taxe pentru automobilisti.
UE introduce reglementari dure pentru emisiile poluante
La inceputul lunii, Parlamentul European a votat reglementari mai dure cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska sustinand ca, in acest fel, motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat.
Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar, informeaza Reuters.
Europarlamentarii au votat in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.
In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel. “Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.
Potrivit noii legi, producatorii de masini nu vor mai putea sa plateasca direct agentiile de testare, care isi vor pastra astfel integritatea. Statele membre vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante, care vor fi independente si care vor certifica emisiile pentru producatorii auto.
Dupa izbucnirea scandalului de la Volkswagen, mai multe state au inceput propriile anchete in ceea ce priveste nivelul emisiilor poluante, descoperind niveluri de emisii de azot si de 15 ori peste limita legala admisa, precum si folosirea frecventa a unor dispozitive de manipulare a emisiilor interzise.
Scandalul de la Volkswagen a zguduit industria auto, ridicand suspiciuni care au vizat si alti producatori ca Mitsubishi, Fiat-Chrysler si Renault unde, de asemenea, au fost demarate anchete.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS