Guvernul urmeaza sa anunte pe 24 aprilie planurile de respectare a legislatiei Uniunii Europene pentru imbunatatirea calitatii aerului si a limitelor stabilite pentru emisiile de dioxid de hidrogen, in urma unei decizii a Inaltei Curti de la sfarsitul anului trecut, noteaza News.ro.

Scandalul emisiilor automobilelor diesel ale Volkswagen, izbucnit in Statele Unite in septembrie 2015, a dus la cresterea ingrijorarii populatiei si politicienilor legata de calitatea aerului.

Potrivit Financial Times, guvernul de la Londra analizeaza acordarea unei subventii de pana la 2.000 de lire sterline pentru convingerea soferilor sa treaca la automobile mai putin poluante, dar oficiali din Partidul Conservator au spus ca detaliile nu au fost inca stabilite.

Primarul Londrei a promis deja sa elimine vehiculele poluante, urmand ca din 2018 sa interzica noile taxiuri diesel si sa introduca o serie de taxe pentru automobilisti.

Citeste si: Imaginile neputintei: Sute de mii de masini noi zac in “cimitire” abandonate. Dezastrul de la Volkswagen, departe de final

UE introduce reglementari dure pentru emisiile poluante

La inceputul lunii, Parlamentul European a votat reglementari mai dure cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska sustinand ca, in acest fel, motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat.

Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar, informeaza Reuters.

Europarlamentarii au votat in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.

Citeste si: Dispar motoarele diesel. Ce masuri drastice a luat UE in privinta emisiilor poluante

In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel. “Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.

Potrivit noii legi, producatorii de masini nu vor mai putea sa plateasca direct agentiile de testare, care isi vor pastra astfel integritatea. Statele membre vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante, care vor fi independente si care vor certifica emisiile pentru producatorii auto.

Dupa izbucnirea scandalului de la Volkswagen, mai multe state au inceput propriile anchete in ceea ce priveste nivelul emisiilor poluante, descoperind niveluri de emisii de azot si de 15 ori peste limita legala admisa, precum si folosirea frecventa a unor dispozitive de manipulare a emisiilor interzise.

Scandalul de la Volkswagen a zguduit industria auto, ridicand suspiciuni care au vizat si alti producatori ca Mitsubishi, Fiat-Chrysler si Renault unde, de asemenea, au fost demarate anchete.