In Germania, reactiile sunt deja puternice impotriva Volkswagen, iar consecintele imaginii marcii sunt chiar mai grave decat cele financiare, noteaza Süddeutsche Zeitung.

Si Berlinul vrea sa verifice daca au existat astfel de inselaciuni si in Germania. Scandalul suna ca o incalcare a increderii, noteaza Le Figaro. 

Guvernul german a chemat luni producatorii de automobile la discutii pentru a cere explicatii si pentru a afla daca acuzatiile din SUA ar putea fi valabile si in Europa.

"Companiile auto trebuie sa colaboreze strans cu autoritatile SUA pentru a clarifica problemele. Ne asteptam ca firmele sa transmita Autoritatii Rutiere informatii relevante pentru a investiga daca au avut loc incidente similare in Germania si in Europa", a precizat un purtator de cuvant al Ministerului Mediului de la Berlin.

De ce este acuzat gigantul Volkswagen

Mai exact, Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA, legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german, prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA. 

482.000 de vehiculele diesel produse intre 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen si Audi includ acel software destinat sa modifice nivelul emisiilor, a anuntat EPA. 

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3. 

VW le-a cerut luni dealerilor sai din SUA sa opreasca vanzarea unor modele diesel fabricate in 2015.

Actiunile companiilor auto scad la bursa, pe fondul problemelor cu care se confrunta Volkswagen 

Pietele bursiere europene au deschis in crestere luni, dar actiunile Volkswagen au inregistrat cel mai mare declin din ultimii sase ani.

Luni dimineata, actiunile VW au scazut la Bursa de la Frankfurt cu 13%, la 140,95 euro, cel mai semnificativ declin din noiembrie 2009.

Problemele Volkswagen au afectat si alte companii auto, actiunile BMW si Daimler inregistrand o diminuare de aproximativ 4%. Bursa de la Frankfurt a deschis luni in scadere cu 0,5%, in primele minute de la debutul tranzactiilor, indicele principal DAX 30 a ajuns la valoarea de 9.861,23 puncte, in scadere cu 54,93 de puncte, comparativ cu valoarea inregistrata la inchiderea sedintei precedente. 

"Implicatiile actiunilor legale anuntate de Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) impotriva VW sunt extrem de serioase", au avertizat analistii de la Bernstein. 

Indicele pan-european FTSEurofirst 300 si indicele Euro Stoxx 50 inregistrau luni un avans de 0,3%. Actiunile bancii spaniole Santander au urcat cu 1%, in timp ce titlurile companiei farmaceutice Bayer au urcat cu 1,2%.

Reactiile sefului VW si ale celui de la Daimler

Volkswagen a ordonat o investigatie externa in urma acestor acuzatii, a anuntat duminica directorul general Martin Winterkorn, transmite Reuters, preluata de Agerpres. 

"Personal, imi pare nespus de rau ca am incalcat increderea clientilor nostri si a publicului. Nu vom tolera nici un fel de incalcare a reglementarilor noastre interne sau a legislatiei" a declarat Winterkorn. 

La randul sau, seful companiei germane Daimler, Dieter Zetsche, a dat asigurari ca firma nu a incalcat reglementarile din SUA.

"Am o idee cu privire la ce se intampla si nu ni se aplica noua. Dar este mult prea devreme sa facem o declaratie finala pe acest subiect", a apreciat directorul general al Daimler.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania. 

Volkswagen a devansat la limita firma nipona Toyota Motor Corp in primele sase luni ale anului, devenind cel mai mare producator auto mondial dupa livrari. In S1 2015, Volkswagen a vandut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unitati. Livrarile au scazut cu 1,5% in cazul Toyota si cu 0,5% la Volkswagen.