In primul semestru din 2015, Volkswagen a vandut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota, 5,02 milioane unitati.

Livrarile au scazut cu 1,5% in cazul Toyota si cu 0,5% la Volkswagen. 

Grupul german si-a majorat vanzarile in Europa Occidentala, cu peste 6%, compensand astfel incetinirea din China, cea mai mare piata a sa.

Livrarile Toyota in Europa au urcat cu 5,7 in primul semestru din acest an. 

Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca pana in 2018 sa devina cel mai mare producator auto din lume. Dar trebuie sa faca fata declinului din China, cea mai mare piata auto din lume, si  concurentei venite din partea modelelor ieftine ale brandurilor chineze. 

"Competitia dintre Toyota si Volkswagen va fi foarte stransa. Aceste companii vor trebui sa se axeze mai mult pe profitabilitate decat pe vanzari'", a apreciat analistul Koji Endo, de la Advanced Research Japan. 

General Motors, al treilea producator auto mondial dupa vanzari, a anuntat recent ca in primul semestru din acest an livrarile sale globale au scazut cu 1,2%, la 4,86 milioane de vehicule.  GM a fost cel mai mare producator auto mondial timp de 77 de ani consecutiv, pana in 2008, cand a fost devansat de rivalul japonez Toyota.

La randul sau, grupul nipon a pierdut pozitia de lider in 2011, cand cutremurul si tsunami din 11 martie au paralizat temporar productia uzinelor Toyota din nord-estul Japoniei, dar a revenit in frunte in 2012.