Volkswagen s-a angajat sa repare toate masinile din Europa implicate in scandalul Dieselgate, dar nu va acorda despagubiri, ca in SUA
Comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, s-a intalnit cu un membru al Consiliului de Administratie al Volkswagen, care a dat asigurari ca pana la sfarsitul anului va fi prezentat un plan pentru informarea clientilor cu privire la necesitatea reparatiilor, astfel incat masinile sa indeplineasca normele UE privind emisiile de oxid de azot.
De asemenea, grupul german a promis ca pana in toamna anului viitor va repara toate masinile din Europa echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel si va oferi clientilor un certificat de conformitate, a anuntat Christian Wigand, purtator de cuvant al comisarului pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
Vera Jourova lucreaza cu grupurile de clienti ai VW pentru a presa grupul german sa-si compenseze clientii din Europa, asa cum s-a intamplat in SUA in urma scandalului emisiilor.
Recent, seful producatorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitarile ca VW sa compenseze clientii europeni din cauza scandalului emisiilor, asa cum s-a intamplat in SUA. Mueller a declarat, pentru publicatia germana Welt am Sonntag, ca un acord similar ar fi neadecvat si imposibil din punct de vedere financiar.
"Nu este acceptabil ca Executivul sa nu-si asume niciun fel de consecinte reale in urma scandalului emisiilor si sa dea un cec in alb pentru inselatorii si deceptii. Trebuie sa se explice de ce companiile din Germania nu platesc amenzi. Nu este in regula ca soferii europeni de masini VW sa fie tratati mai rau decat cei din SUA", a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opozitie.
VW a anuntat recent ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.