Actiunile Renault, in scadere, dupa ce cotidianul Financial Times scrie despre un posibil nou scandal Dieselgate la grupul francez
Renault
Actiunile grupului auto francez Renault inregistrau marti dimineata o scadere semnificativa la bursa de la Paris dupa ce in cotidianul Financial Times a aparut un articol potrivit caruia in raportul elaborat de comisia franceza de ancheta a emisiilor poluante au fost omise detalii semnificative cu privire la vehiculele Renault, transmite Reuters, preluata de Agerpres.
In jurul orei locale 9:55, actiunile Renault inregistrau o scadere de 2,29%, pana la 72,17 euro, cea mai mare scadere inregistrata de o actiune inclusa in indicele general al bursei de la Paris, CAC 40, care afisa o crestere de 0,53%.
Dupa ce autoritatile americane au descoperit discrepante intre emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen in timpul testelor de laborator si in conditiile reale de drum, in Franta a fost creata comisia Royal pentru a ancheta emisiile poluante ale 86 modele de autoturisme produse de o duzina de constructori auto.
Potrivit articolului din Financial Times, care se bazeaza pe marturiile a trei dintre cei 17 membri ai comisiei Royal, in raportul final al comisiei de ancheta publicat luna trecuta nu au fost incluse toate detaliile descoperite in urma controalelor efectuate
Unul dintre detaliile omise este si faptul ca a fost descoperita o discrepanta intre emisiile de dioxid de azot ale modelului Renault Captur in situatii de test si in conditii normale de conduita pe sosea. Financial Times sugereaza ca aceste elemente ar fi putut fi omise cu buna stiinta din raportul comisiei Royal, avand in vedere ca Guvernul francez detine 20% din actiunile grupului Renault.
In raportul sau final, comisia Royal sustine ca nu exista dovezi potrivit carora Renault a utilizat mijloace de falsificare similare cu cele utilizate de Volkswagen, dar recomanda o imbunatatire a performantelor de mediu ale vehiculelor precum si o modificare rapida a cadrului de reglementare din Europa.
La randul sau, Renault a respins acuzatiile ca a utilizat un software care falsifica emisiile poluante, dar a promis in luna aprilie ca va implementa tehnologii mai performante pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor sale diesel.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
La inceputul lunii, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anuntat ca a primit din Franta un raport privind nivelul emisiilor la Renault si alti producatori auto si ca acesta arata nereguli similare cu cele descoperite in investigatiile efectuate in Germania.
Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, unele guverne europene au cerut efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie.
O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania, efectuata la inceputul anului, a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara Renault si Dacia, dar si cinci marci germane.
Ministrul german al Transporturilor declara atunci ca cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes.
Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.
Mai multe despre:
#Renault#emisii poluante
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS