Investitotii cer grupului Volkswagen 8,2 mld. euro, in urma scandalului Dieselgate
Volkswagen
Investitorii Volkswagen AG au cerut grupului german despagubiri de 8,2 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) pentru modul in care a gestionat scandalul emisiilor (Dieselgate), a anuntat miercuri Tribunalul din Braunschweig, care a avut nevoie de angajati suplimentari pentru a procesa plangerile, scrie Bloomberg.
In prezent, este asteptata sentinta in cazul unui numar de 1.400 de procese la Tribunalul regional din Braunschweig, care supervizeaza disputele legale pentru regiunea in care se afla sediul central al Volkswagen, scrie Agerpres.
Investitorii sustin ca au inregistrat pagube, deoarece VW a anuntat cu intarziere problema motoarelor diesel, care au fost echipate cu un soft ce falsifica rezultatele testelor de emisii poluante.
Reprezentantii Volkswagen au respins acuzatiile.
In 18 septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.
VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA. Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat si vehiculele comerciale Volkswagen.
In iunie, Volkswagen a anuntat ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari.
Conform acordului, Volkswagen va plati o taxa de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante si inca doua miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu 'zero emisii'.
Mai multe despre:
#Volkswagen#Dieselgate
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS