Volkswagen se asteapta sa cheltuiasca 15 mld. euro cu rascumpararea masinilor si cu procesele, in scandalul “Dieselgate”
Grupul auto german Volkswagen a constituit un provizion de 7,8 miliarde de euro pentru a acoperi costurile operatiunilor de rascumparare a automobilelor diesel cu motoare echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare, a declarat joi directorul general de la Volkswagen, Matthias Müller, informeaza The Wall Street Journal.
De asemenea, Volkswagen, care in primul trimestru a fost cel mai mare constructor auto mondial, a pus deoparte alte 7 miliarde de euro pentru acoperirea "riscurilor juridice" care decurg din scandalul "Dieselgate", care includ comisioane juridice, posibile amenzi si despagubiri.
"Grupul Volkswagen este suficient de robust pentru a face fata acestei poveri financiare", a declarat Matthias Müller.
Ambele costuri sunt incluse in suma de 16,2 miliarde de euro pe care Volkswagen a anuntat inca de saptamana trecuta ca a alocat-o pentru a face fata costurilor scandalului manipularii emisiilor poluante, insa este pentru prima data cand constructorul auto ofera detalii cu privire la aceste costuri.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Saptamana trecuta, Volkswagen si autoritatile americane au ajuns la "un acord de principiu" in scandalul falsificarii emisiilor poluante. Acordul prevede ca Volkswagen va plati "despagubiri importante" pentru proprietarii autovehiculelor echipate cu un motor diesel care utilizeaza un soft care falsifica testele de emisii poluante.
Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvaluiti insa Volkswagen va oferi unui numar de aproximativ 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu un motor diesel optiunea de a le rascumpara autovehiculul sau sa de a-l modifica astfel incat sa respecte normele de poluare. In plus, Volkswagen va infiinta un fond destinat finantarii masurilor de protectie a mediului.
Anul trecut, Volkswagen a inregistrat o pierdere neta de 1,58 miliarde de euro, chiar daca a vandut 10 milioane de vehicule iar cifra sa de afaceri a crescut cu 5,4% pana la 213 miliarde de euro.
Detaliile publicate joi mai arata ca marja de profit la marca Volkswagen a scazut in 2015 pana la 2% de la 2,5% in 2014. De asemenea, marja de profit la divizia de automobile de lux Audi AG a scazut semnificativ la 8,8% de la 9,6% in timp ce in cazul diviziei de automobile sportive a ramas nemodificata la 15,8%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS