De asemenea, Volkswagen, care in primul trimestru a fost cel mai mare constructor auto mondial, a pus deoparte alte 7 miliarde de euro pentru acoperirea "riscurilor juridice" care decurg din scandalul "Dieselgate", care includ comisioane juridice, posibile amenzi si despagubiri.

"Grupul Volkswagen este suficient de robust pentru a face fata acestei poveri financiare", a declarat Matthias Müller.

Ambele costuri sunt incluse in suma de 16,2 miliarde de euro pe care Volkswagen a anuntat inca de saptamana trecuta ca a alocat-o pentru a face fata costurilor scandalului manipularii emisiilor poluante, insa este pentru prima data cand constructorul auto ofera detalii cu privire la aceste costuri.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Saptamana trecuta, Volkswagen si autoritatile americane au ajuns la "un acord de principiu" in scandalul falsificarii emisiilor poluante. Acordul prevede ca Volkswagen va plati "despagubiri importante" pentru proprietarii autovehiculelor echipate cu un motor diesel care utilizeaza un soft care falsifica testele de emisii poluante.

Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvaluiti insa Volkswagen va oferi unui numar de aproximativ 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu un motor diesel optiunea de a le rascumpara autovehiculul sau sa de a-l modifica astfel incat sa respecte normele de poluare. In plus, Volkswagen va infiinta un fond destinat finantarii masurilor de protectie a mediului.

Anul trecut, Volkswagen a inregistrat o pierdere neta de 1,58 miliarde de euro, chiar daca a vandut 10 milioane de vehicule iar cifra sa de afaceri a crescut cu 5,4% pana la 213 miliarde de euro.

Detaliile publicate joi mai arata ca marja de profit la marca Volkswagen a scazut in 2015 pana la 2% de la 2,5% in 2014. De asemenea, marja de profit la divizia de automobile de lux Audi AG a scazut semnificativ la 8,8% de la 9,6% in timp ce in cazul diviziei de automobile sportive a ramas nemodificata la 15,8%.