Volkswagen nu mai este interesat sa devina cel mai mare producator auto din lume
Grupul german Volkswagen a renuntat la obiectivul de a deveni cel mai mare producator auto din lume, inaintea rivalei Toyota, a afirmat luni directorul general Matthias Mueller intr-un interviu in WirtschaftsWoche, transmite AFP.
"Pentru mine, aceasta obsesie cu vanzarile si ambitia de a depasi constant noi recorduri nu are sens", a declarat Matthias Mueller.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde euro din capitalizarea bursiera.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similara cu cea efectuata de Toyota in perioada 2009-2010, cand a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleratie.
Pentru rezolvarea crizei, Matthias Mueller a fost numit la conducerea VW, inlocuindu-l pe Martin Winterkorn, al carui obiectiv era ca Volkswagen sa depaseasca Toyota pana in 2018, devenind cel mai mare producator auto din lume. Si in primul semestru din 2015 grupul german a reusind aceasta performanta. Volkswagen a devansat la limita Toyota in primele sase luni ale anului, devenind cel mai mare producator auto mondial dupa vanzari.
In primul semestru din 2015, Volkswagen a vandut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unitati. Livrarile au scazut cu 1,5% in cazul Toyota si cu 0,5% la Volkswagen.
Dar dupa scandalul emisiilor livrarile VW pe plan global sunt in scadere. Desi cifrele privind vanzarile raman importante pentru grupul german "nu voi declara ca declinul livrarilor ar fi sfarsitul lumii", a dat asigurari Mueller. "Nu are importanta pentru mine daca suntem numarul unu, numarul doi sau numarul trei in privinta vanzarilor. VW inca vrea sa ramana lider in industria auto. Dar modul de realizare va fi diferit", a adaugat seful VW.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS