De cand au inceput inginerii Volkswagen sa lucreze la softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare
Cativa ingineri ai grupului Volkswagen au inceput din 2005 sa lucreze la softul care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale, dupa ce nu au reusit sa gaseasca solutii tehnice pentru a indeplini reglementarile de mediu din SUA, a declarat presedintele VW, Hans Dieter Poetsch, transmite AP.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca in perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Pana acum, grupul auto a confirmat ca numai in SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, in conditiile in care testele din America de Nord sunt mai riguroase decat cele din Europa.
In 2005, inginerii nu au reusit sa gaseasca solutii tehnice privind emisiile de oxid de azot din SUA care sa sa incadreze in bugetul companiei si au venit cu acel soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare. Ulterior, cand a devenit disponibila o solutie tehnica, aceasta nu a fost utilizata, sustine Poetsch.
"Nu vorbim de o unica greseala, ci de un intreg lant de erori care nu a fost intrerupt niciun moment", a afirmat oficialul VW.
El nu a precizat daca modelele VW comercializate inainte de 2009 au manipulat testele din SUA.
Grupul german a vandut unele modele diesel pe piata americana in perioada 2005 - 2006, dar a suspendat vanzarile in 2007 si 2008, dupa ce EPA a introdus standarde de poluare mai stricte.
Si directorul general Matthias Mueller a dat asigurari ca investigatiile de pana acum au relevat ca "informatiile nu au fost impartasite, au ramas cunoscute doar de un grup redus de persoane, care erau ingineri".
Poetsch a confirmat ca VW a suspendat noua directori pentru posibila implicare in scandalul emisiilor.
Pana acum, in cadrul investigatiilor, au fost analizate date de pe laptopuri, telefoane si alte dispozitive apartinand unui grup de 400 de angajati. Alti 2.000 au fost anuntati in scris ca nu au voie sa stearga niciun fel de date in cazul in care devin relevante pentru ancheta, a precizat seful VW.
Auditorii externi au analizat pana acum un volum imens de date (102 terabiti) - echivalentul a 50 milioane de carti, a declarat Poetsch.
"Nu spun ca toti acei oameni sunt suspecti dar pe computerele lor, pe cardurile SIM sau pe stickurile USB ar putea exista informatii importante. Inca credem ca numai un grup redus de angajati erau implicati activ in manipulari", a afirmat presedintele VW.
Pentru restabilirea increderii in companie si pentru a preveni repetarea unui astfel de scandal, Volkswagen va institui un nou tip de testare pentru toate vehiculele sale, mai transparent si mai riguros.
Joi, actiunile Volkswagen au urcat la bursa cu 0,7%, la 132,70 euro.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursiera.