De unde ar fi pornit de fapt scandalul Volkswagen
Dezvaluirile privind trucarea testelor in cazul motoarelor diesel produse de Volkswagen au pornit de la functionari europeni. Acestia au alertat o organizatie neguvernamentala, dupa ce au constatat ca, desi stia de mult timp de aceasta frauda, Comisia Europeana nu a luat nicio masura, relateaza AFP.
"Functionari din cadrul administratiei UE au alertat organizatia americana de mediu ICCT asupra unor posibile nereguli la testele privind emisiile de oxid de azot", a declarat seful autoritatii de mediu din statul american California, Mary Nichols, pentru saptamanalului german WirtschaftsWoche.
Potrivit publicatiei citate, Comisia Europeana stia inca din anul 2011 ca mai multi constructori de automobile au instalat softuri pentru a pacali testele privind emisiile de noxe poluante, o companie din acest sector avertizand atunci serviciile comisarului european pentru industrie, italianul Antonio Tajani.
Dar executivul comunitar nu a luat nicio masura, astfel ca respectivii functionari "frustrati de inactiunea Comisiei" s-au adresat organizatiei de mediu ICCT. Apoi aceasta organizatie a efectuat in SUA o serie de teste ce au confirmat frauda si a sesizat la randul ei autoritatile americane competente, iar in septembrie s-a anuntat public ca societatea Volkswagen a fraudat testele de poluare.
Aceasta din urma a fost astfel nevoita se recunoasca faptul ca a instalat pe 11 milioane de motoare diesel un soft care modifica rezultatele emisiilor de oxid de azot.
"Daca aceasta informatie se confirma, atunci inseamna ca fostul si actualul comisar pentru industrie, respectiv Antonio Tajani si Elzbieta Bienkowska, au ascuns fapte si au mintit cu buna stiinta in fata Parlamentului European", au reactionat vineri printr-un comunicat doi eurodeputati din grupul Verzilor, Yannick Jadot si Karima Delli.
ONG-ul american ICCT, care a declansat scandalul Volkswagen, dezminte insa ca neregulile i-au fost sesizate de functionari europeni care ar fi facut acest gest in urma lipsei de reactie a Comisiei Europene pe care o banuiau ca stia de mult timp de respectivele practici frauduloase, acest ultim aspect fiind insa sustinut si de ICCT, transmite AFP.
"ICCT nu a fost niciodata informata de cineva despre o posibila trucare a testelor de emisii poluante si niciodata nu am conceput sau condus vreo cercetare pentru a gasi softuri de fraudare ori o dovada a vreunei fraude", a declarat, potrivit AFP, un purtator de cuvant al ICCT - International Council of Clean Transportation.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS