De unde ar fi pornit de fapt scandalul Volkswagen
Dezvaluirile privind trucarea testelor in cazul motoarelor diesel produse de Volkswagen au pornit de la functionari europeni. Acestia au alertat o organizatie neguvernamentala, dupa ce au constatat ca, desi stia de mult timp de aceasta frauda, Comisia Europeana nu a luat nicio masura, relateaza AFP.
"Functionari din cadrul administratiei UE au alertat organizatia americana de mediu ICCT asupra unor posibile nereguli la testele privind emisiile de oxid de azot", a declarat seful autoritatii de mediu din statul american California, Mary Nichols, pentru saptamanalului german WirtschaftsWoche.
Potrivit publicatiei citate, Comisia Europeana stia inca din anul 2011 ca mai multi constructori de automobile au instalat softuri pentru a pacali testele privind emisiile de noxe poluante, o companie din acest sector avertizand atunci serviciile comisarului european pentru industrie, italianul Antonio Tajani.
Dar executivul comunitar nu a luat nicio masura, astfel ca respectivii functionari "frustrati de inactiunea Comisiei" s-au adresat organizatiei de mediu ICCT. Apoi aceasta organizatie a efectuat in SUA o serie de teste ce au confirmat frauda si a sesizat la randul ei autoritatile americane competente, iar in septembrie s-a anuntat public ca societatea Volkswagen a fraudat testele de poluare.
Aceasta din urma a fost astfel nevoita se recunoasca faptul ca a instalat pe 11 milioane de motoare diesel un soft care modifica rezultatele emisiilor de oxid de azot.
"Daca aceasta informatie se confirma, atunci inseamna ca fostul si actualul comisar pentru industrie, respectiv Antonio Tajani si Elzbieta Bienkowska, au ascuns fapte si au mintit cu buna stiinta in fata Parlamentului European", au reactionat vineri printr-un comunicat doi eurodeputati din grupul Verzilor, Yannick Jadot si Karima Delli.
ONG-ul american ICCT, care a declansat scandalul Volkswagen, dezminte insa ca neregulile i-au fost sesizate de functionari europeni care ar fi facut acest gest in urma lipsei de reactie a Comisiei Europene pe care o banuiau ca stia de mult timp de respectivele practici frauduloase, acest ultim aspect fiind insa sustinut si de ICCT, transmite AFP.
"ICCT nu a fost niciodata informata de cineva despre o posibila trucare a testelor de emisii poluante si niciodata nu am conceput sau condus vreo cercetare pentru a gasi softuri de fraudare ori o dovada a vreunei fraude", a declarat, potrivit AFP, un purtator de cuvant al ICCT - International Council of Clean Transportation.