Potrivit VDA, 272.000 de autoturisme noi au fost inmatriculate luna trecuta in Germania, in crestere cu 9% comparativ cu noiembrie 2014.

De asemenea, inmatricularile de autoturisme noi in primele 11 luni ale acestui an au crescut cu 5% pana la 2,959 milioane unitati.

In aceste conditii, VDA estimeaza ca pe ansamblul acestui an piata auto din Germania va inregistra o crestere de 4% pana la 3,17 milioane autoturisme, urmand ca in 2016 sa continue sa creasca pentru a ajunge la 3,2 milioane unitati.  

Presedintele VDA, Matthias Wissmann a recunoscut ca scandalul Volkswagen a afectat increderea in compania germana, in industria auto si in tehnologia diesel. Cu toate acestea, el a subliniat ca industria auto nu ar trebui demonizata din cauza acestui scandal, in conditiile in care motoarele diesel vor ramane o parte din piata auto si au un rol important in reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.

"Jumatate din autoturismele noi vandute in Europa Occidentala au motoare diesel si jumatate din autoturismele diesel vandute in Europa Occidentala sunt produse de constructori germani" a spus Wissmann.

Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.