Cota de piata a Dacia in Germania se situeaza la 1,6% in perioada ianuarie-octombrie, potrivit biroului de inmatriculari auto german, citat de Mediafax.

Cel mai mare avans din primele noua luni a fost consemnat de Jeep, cu o urcare a vanzarilor de 43,4%, la 7.989 de autoturisme. In clasamentul celor mai importante cresteri, marca Jeep este urmata de Mazda (20,8%), cu 45.902 unitati vandute si Nissan (14,6%), cu 52.680 de masini comercializate.

De cealalta parte, Chevrolet a inregistrat cel mai mare declin in perioada analizata, de 75,4%, la 5.466 de unitati.

Livrarile liderului pietei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,9%, la 547.779 de masini in primele zece luni ale anului prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai mare producator auto european are o cota de piata de 21,4% in Germania.

Marca Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au avansat cu 7,3%, la 87.263 de unitati in intervalul analizat.

In luna octombrie, inmatricularile Dacia au crescut cu 7,1%, la 4.244 unitati, fata de aceeasi luna din 2013.

Datele arata ca Mitsubishi a consemnat cel mai important avans al vanzarilor in octombrie, de 65,7%, la 2.457 de unitati comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Chevrolet a inregistrat cel mai mare declin al inmatricularilor, de 94,2%, la 108 autoturisme comercializate.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.