Vanzarile Dacia au crescut in 2012 cu aproape 5%. Franta ramane principala piata
Dacia Sandero
Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, ajungand la aproximativ 360.000 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate pe piata locala, unde compania se mentine totusi lider. Cele mai mari piete de desfaceri au ramas insa Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.
"2012 marcheaza mai multe recorduri pentru marca Dacia. In primul rand, din punct de vedere al performantei comerciale globale. In cursul anului trecut au fost vandute, in intreaga lume, nu mai putin de 359.822 de autovehicule purtand sigla Dacia, in crestere cu 4,8% fata de nivelul inregistrat in 2011", a anuntat vineri compania intr-un comunicat de presa, preluat de Mediafax.
Pe pietele externe, Dacia a inregistrat in cursul anului 2012 o crestere cu 8% a vanzarilor, cu 337.674 unitati comercializate in 43 de tari, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean), cu o crestere de 26,6%.
Potrivit comunicatului, vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent in contextul in care piata regionala a scazut cu 8,6%. In total, in perimetrul Europei Occidentale, au fost vandute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Franta a dominat, si in 2012, topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.
Dacia ramane liderul pietei auto din Romania, desi vanzarile pe piata locala se plaseaza abia pe pozitia a sasea in topul international, cu 22.148 unitati vandute
"Situatia pietei auto din Romania, profund afectata de incertitudini si de contextul economic dificil, ramane un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnata o noua scadere a pietei totale de vehicule noi, care se situeaza astfel la cote care nu au mai fost inregistrate de la inceputul acestui secol, in timp ce piata vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restrictiile de pe piata creditelor au afectat cu precadere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienti in totalul vanzarilor de vehicule noi de pe piata romaneasca a scazut astfel cu peste 50% in 2012. Este de mentionat faptul ca persoanele fizice constituie in mod traditional o parte foarte importanta din clientii Dacia", se mentioneaza in comunicatul companiei.
In acest context, defavorabil, Dacia a reusit sa-si mentina pozitia de lider de piata, cu peste 26% din totalul vanzarilor de vehicule noi din Romania. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate in cursul anului trecut pe piata locala, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unitati sunt vehicule utilitare.
"In acelasi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evolutia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis marcii Dacia sa-si reinnoiasca oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway. In plus, au fost abordate in premiera noi segmente de piata, cum ar fi cel al vehiculelor de familie si al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker si Dokker Van. Odata cu valul de lansari din 2012, Dacia dispune in prezent de cea mai tanara gama din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat in primul semestru al anului 2010", se mai arata in comunicat.
In clasamentul intern pe modele, Logan berlina ramane cel mai bine vandut vehicul de pe piata, cu 9.208 unitati comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu 1.940 de unitati.
De asemenea, producatorul auto mentioneaza demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, precum si rezultatele promitatoare ale modelului Dokker.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS