Trei oameni si patru puteri mondiale au semnat pentru sfarsitul unei ere. In cativa ani se schimba totul
Acordul vine dupa ce saptamana trecuta alte doua mari companii au semnat o colaborare cu acelasi scop.
Daimler, Ford, Renault si Nissan au semnat contractul prin care vor participa la proiecte comune de energie alternativa.
Cele patru forte mondiale din piata auto vor sa puna la punct masini cu propulsie bazata pe hidrogen si oxigen. Motoarele vor fi alimentate cu electricitate din reactia chimica dintre hidrogen si oxigen. Hidrogenul este intr-un rezervor presurizat, iar oxigenul este obtinut din aer. In urma unei reactii electrochimice se obtine energie cinetica (miscarea propriu-zisa). In urma acestui proces singurul reziduu in atmosfera este apa.
Cei care au semnat alianta au spus ca desi tehnologia va fi aceeasi, modelele celor patru branduri vor fi diferite nu doar ca design, ci si ca puteri. Vor exista diverse versiuni in functie de segmentele in care vor fi masinile.
La sfarsitul saptamanii trecute, Toyota si BMW au semnat un parteneriat cu mai multe puncte. Unul dintre ele este, la fel ca in cazul Daimler-Ford-Renault-Nissan, dezvoltarea surselor de alimentare cu hidrogen.
Mazda este una dintre companiile care au deja o masina experimentala cu hidrogen, RX8. Rezervorul are 110 litri (2.4 kg la presiune de 350 de bari). Exista si un rezervor cu 60 de litri de benzina pentru o autonomie mai mare (650 km total din care 100 cu hidrogen). In modul "hidrogen", RX8H scoate 110 cai – jumatate din puterea obtinuta cu benzina.
Primul motor cu hidrogen a fost facut in 1807 de francezul Francois Isaac de Rivaz. BMW si Ford au mai avut masini cu hidrogen (750hl in 2002, Hydrogen 7 in 2007, respectiv F250 in 2006).
In zona scandinava s-a inceput un proiect intre Suedia, Norvegia si Danemarca. S-au deschis in medie 10 statii de alimentare pe cate o autostrada din fiecare tara. Intre timp s-au mai inchis cateva din cauza lipsei de activitate.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS