Datele prezentate luni de Toyota depasesc livrarile de 9,29 milioane unitati anuntate anterior de General Motors, respectiv 9,07 milioane de masini pentru Volkswagen, transmite Mediafax.

Grupul japonez mizeaza in acest an pe cresterea pietei americane si pe deprecierea yenului, estimand ca va reusi sa vanda 9,91 milioane de autovehicule. 

Piata chineza ar trebui sa compenseze pentru scaderea vanzarilor din Japonia dupa expirarea programului guvernamental de stimulare a pietei auto in luna septembrie. 

Toyota a devenit pentru prima data cel mai mare producator auto din lume in anul 2008, cand a depasit General Motors, liderul ultimilor 77 de ani. Compania nipona s-a mentinut pe prima pozitie pana in 2011, cand productia a fost afectata sever de dezastrele naturale care au lovit Japonia si Thailanda.  Mai mult, reputatia Toyota a fost afectata sever in anii 2009 - 2010 de o campanie uriasa de rechemare a masinilor aflate in circulatie pentru remedierea unor defectiuni care puteau conduce la accidente. Totodata, criza financiara globala izbucnita in 2008 a afectat grav vanzarile Toyota, in special din cauza contractarii cu 35% a vanzarilor si productiei auto din SUA, cea mai mare piata straina a grupului.  Compania a revenit in 2012 odata cu revigorarea pietei SUA, o noua campanie de marketing si lansarea unor noi produse.