Stellantis, noul gigant auto mondial creat după fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA, debutează pe creștere pe bursă. Titlurile urcă semnificativ la Paris și Milano
Stellantis
Acţiunile Stellantis NV au crescut semnificativ în prima zi de tranzacţionare, al patrulea producător auto global fiind creat sâmbătă, în urma fuziunii de 48 de miliarde de dolari dintre Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) şi grupul francez PSA.
Titlurile au urcat cu 7,5%, la 13,51 euro, la Bursa de la Milano, iar la Paris erau aproximativ la acelaşi nivel. Vineri, acţiunile Fiat Chrysler au închis la 12,57 euro.
Listarea reprezintă încheierea cu succes a negocierilor iniţiate în 2018 de Carlos Tavares, pe atunci directorul general al PSA, care va conduce gigantul auto cu aproximativ 400.000 de angajaţi şi 14 branduri.
La finalul şedinţei bursiere de săptămâna trecută, Fiat Chrysler şi PSA valorau împreună 39,4 miliarde de euro (47,6 miliarde de dolari), în timp ce capitalizarea de piaţă a Tesla, cel mai valoros producător auto, se ridica la 783 de miliarde de dolari.
"Avem mărimea, resursele, diversitatea şi expertiza tehnică pentru a captura cu succes oportunităţile din această nouă eră a transporturilor", a declarat preşedintele Stellantis, John Elkann, la Bursa de la Milano, potrivit Agerpres.
Directorul general Carlos Tavares a afirmat că în următorii ani fuziunea va oferi în plus acţionarilor 25 miliarde de euro, în urma măsurilor de reducere a costurilor.
Marţi, acţiunile vor debuta la Bursa de la New York, în timp ce Tavares va avea prima conferinţă de presă la conducerea Stellantis.
Stellantis va reuni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu Peugeot, Opel şi DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor, au anunţat Fiat Chrysler şi PSA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS