Luni, acţionarii grupului francez PSA şi cei ai companiei italo-americane Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au aprobat o fuziune de 52 miliarde de dolari, pentru a crea al patrulea producător auto global.

"O posibilă prezenţă a statului italian în capitalul noului grup, similară cu cea a Guvernului francez ... nu poate şi nu trebuie să fie un tabu", deoarece Stellantis implică interesul naţional din punct de vedere al angajaţilor şi al industriei, a declarat Misiani, într-un interviu acordat publicaţiei italiene La Repubblica, potrivit Agerpres.

Acesta a explicat că posibila investiţie ar trebui să aibă loc în anumite condiţii "care nu există în acest moment".

Reprezentanţii FCA şi PSA nu au dorit să comenteze declaraţia.

Guvernul de la Paris, care este în prezent unul din cei mai mari acţionari ai PSA, va deţine o participaţie de 6,2% la Stellantis, prin banca publică franceză BPI France, după finalizarea fuziunii.

Exor, holdingul familiei Agnelli, principalul acţionar al FCA, va deveni cel mai mare investitor la Stellantis, cu o participaţie de 14,4%.

Antonio Misiani a subliniat necesitatea de a se merge dincolo de actualul mecanism de subvenţii în vigoare şi de a se adopta un nou plan pe termen lung, care să includă obiective climatice.

"Provocările tehnologice se intersectează cu tranziţia ecologică, de aceea resurse importante ar putea veni de la Fondul UE de redresare, care acordă multă atenţie decarbonizării", a declarat adjunctul ministrului italian al Economiei.

Obiectivul Stellantis îl reprezintă reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor, iar producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19).

FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.