Statul cere Ford sa faca investitii suplimentare de 130 mil. euro la Craiova. Americanii promit ca vor construi un nou model in Romania
Ford
Producatorul american de autovehicule Ford si-a asumat investitii suplimentare de 130 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, unde ar urma sa produca un nou model de autovehicul, iar Ministerul Finantelor Publice (MFP) va prelungi pana in 2025 perioada de realizare a productiei asumate, potrivit unui comunicat al ministerului, remis presei.
"Ministerul Finantelor Publice propune o noua modificare a OUG nr. 109/2008, cadrul legal prin care s-a acordat un ajutor de stat de 75 de milioane de euro companiei Ford Romania SA pentru implementarea si finalizarea proiectelor de investitii in fabrica de automobile si fabrica de motoare de la Craiova in valoare totala de 869 milioane de euro. Aceasta consta in prelungirea pana la data de 31.12.2025 a perioadei de realizare a productiei asumate de automobile, respectiv de motoare", se arata in comunicat.
Conditia este ca, pana la finalul lui 2019, Ford sa realizeze la Craiova, exclusiv din surse proprii si fara implicarea altor elemente de natura ajutorului de stat, o investitie suplimentara de minimum 130 de milioane de euro. Din aceasta suma, 100 de milioane de euro vor fi folositi pentru introducerea in fabricatie a unui nou model de autovehicul la Craiova si 30 de milioane euro pentru productia de motoare.
"Decizia de modificare a ordonantei 109/2008 a avut la baza cuantificarea urmatoarelor beneficii pentru statul roman pe termen mediu si lung: securizarea continuarii investitiilor Ford la Craiova si intarirea rolului acestor fabrici la nivelul sectorului prin introducerea in fabricatie a unui nou model de autovehicul; mentinerea numarului de locuri de munca, respectiv 2.700 de salariati cu posibilitatea suplimentarii acestuia; incasarea unei contributii la dezvoltarea regionala prin plata directa de taxe si impozite in perioada 2014 - 2025 de aproximativ 230 de milioane de euro; un efect multiplicator in economia nationala al investitiilor Ford in perioada 2014 - 2025 de aproximativ 30 de miliarde de dolari", mai spun reprezentantii MFP.
Nerealizarea de catre Ford a conditiilor asumate prin aceasta modificare in termenul mentionat determina aplicarea unui mecanism de recuperare a ajutorului de stat care va fi platit de Ford proportional cu gradul de neindeplinire.
"Mentionam ca Ford a realizat, in perioada 2008 - 2012, investitia asumata prin OUG nr. 109/2008, respectiv de 869,09 milioane de euro, avand obligatia de a mentine aceasta investitie pana la 31.12.2017. Ajutorul de stat autorizat de Comisia Europeana a fost integral platit de Ministerul Finantelor Publice. Statul roman urma ca pana la 31.12.2017 doar sa monitorizeze mentinerea investitiei si indeplinirea conditiilor asociate acesteia, inclusiv realizarea de catre Ford a productiei asumate de 810 mii de autovehicule, respectiv 1,5 milioane de motoare", se precizeaza in comunicat.
In cazul in care propunerea de prelungire a perioadei de realizare a volumelor nu se materializeza, Ford nu este obligata sa-si mentina investitia de la Craiova dupa 31 decembrie 2017, sustine ministerul.
Totodata, Ministerul Finantelor Publice va monitoriza indeplinirea obligatiei asumate de Ford de a realiza investitia suplimentara de 130 de milioane de euro, precum si obligatia de a realiza la Craiova pana in anul 2025 un numar de 810.000 de automobile si 1,5 milioane de motoare.
Nerealizarea uneia dintre obligatiile asumate va determina aplicarea unui mecanism sanctionator, respectiv recuperarea de catre Ministerul Finantelor Publice a ajutorului de stat platit companiei Ford.
Mai multe despre:
#Ford#Automobile Craiova
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS