Soferii vor cumpara de anul viitor doar masini cu asistenta la franare!
Constructorii de auto vor fi obligati, incepand din luna februarie 2011, sa livreze pe piata UE doar autoturisme si vehicule utilitare usoare echipate cu sisteme de asistare la franare, potrivit prevederilor unei directive a CE referitoare la imbunatatirea gradului de protectie a pietonilor.
Directiva a fost aprobata la sfarsitul anului trecut si prevede ca toate modelele de autoturisme si autoutilitare usoare noi din UE trebuie sa fie echipate cu sisteme de asistare la franare pana la inceputul anului 2011.
"Costul dotarii cu sistem de asistare la franare nu este unul semnificativ. Uzina Dacia are posibilitatea implementarii acestui sistem, fiind conceputa sa faciliteze montarea lui. In prezent, cele mai multe masini de pe piata romaneasca nu sunt dotate cu un astfel de sistem", a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe (foto), citat de Mediafax.
Conform directivei UE, aprobata la finele anului trecut, din anul 2010, automobilele si vehiculele comerciale pot obtine calificativul maxim de siguranta, de cinci stele, numai daca sunt dotate standard cu echipamentul electronic de stabilitate (ESP).
De asemenea, din noiembrie 2011 intra in vigoare reglementarile comunitare care prevad dotarea tuturor modelelor noi de autoturisme si autovehicule utilitare cu sistemul ESP, iar incepand cu anul 2014, aceasta directiva va fi extinsa pentru toate autovehiculele noi.
Totodata, autovehiculele utilitare trebuie sa fie echipate suplimentar, incepand cu anul 2015, cu sisteme de franare de urgenta cu functie de anticipare, precum si cu sisteme de asistare la mentinerea benzii de rulare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS