Calculul lui Radu Berceanu: zero kilometri de autostrada in 2010!
Ministrul Transporturilor spune ca abia ajung fondurile pentru repararea milioanelor de gropi din asfalt. Exista, insa, o metoda folosita in toata lumea, prin care statul face drumuri pe banii constructorului. Se numeste concesiune, iar la noi "circula" doar pe autostrada Comarnic - Brasov. Oficialii se gandesc sa extinda modelul pentru Valea Oltului si centura de autostrada a Capitalei.
1,2%. Atat a primit din bugetul tarii Ministerul Transporturilor in 2010. Adica mai putin de jumatate din cat era nevoie pentru a sustine santierele deschise, fara sa mai vorbim de investitiile promise.
"Daca intretin toate drumurile, nu mai ramane nimic pentru autostrazi. Ca sa nu renuntam la toate proiectele, le dam in concesiune. Adica le dam unei companii care le construieste, intretine si taxeaza timp de 30 de ani", spune Radu Berceanu.
Asta are de gand Ministerul Transporturilor cu autostrada care va traversa tara. Pe hartie se numeste Coridorul 4 paneuropean si are inca lipsa multe sute de kilometri, pana cand va face legatura intre Nadlac si Constanta. Doua dintre cele mai grele portiuni vor fi licitate anul acesta.
"Concesionam Valea Oltului si centura Capitalei", precizeaza Berceanu. Ca sa ii motiveze pe constructori, Ministerul la va oferi in intretinere si autostrazile A1 si A2, de pe urma carora sa incaseze taxe.
Dupa ce s-a blocat din lipsa de bani si a fost resuscitata de trei ori in trei ani, autostrada Bucuresti - Ploiesti trebuia sa fie inaugurata pana in vara lui 2010. Din nou, din lipsa de bani, santierele nu s-au deschis. Anul acesta se anunta, asadar, inca unul pierdut pentru autostrazi.
Lipsa autostrazilor ne goneste investitorii straini. Multi s-au plans ca un drum de 1.000 de kilometri prin Romania dureaza dublu fata de vestul Europei.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS