Seful Dacia: "Nu stiu care va fi mixul de productie in 2013. Orice estimare se poate dovedi falsa"
Automobile Dacia produce in prezent 1.400 de unitati pe zi, in functie de comenzile primite, potrivit directorului general Dacia si al Grup Renault Romania, Jerome Olive. Acesta din urma a declarat ca nu stie care va fi mixul productiei anul viitor.
Intrebat care va fi productia noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway in 2012, seful Dacia a afirmat ca productia se ridica la 1.400 de unitati pe zi, timp de cinci sau sase zile pe saptamana, iar mixul de productie este stabilit in functie de comenzile venite de clienti, care variaza pentru diferite modele.
"Nu cunoastem care va fi mixul anul viitor, stim foarte bine ca orice estimare comerciala se va dovedi falsa, pentru ca pietele ne inseala mereu asteptarile. Ceea ce este important este ca avem posibilitatea de a fi cat mai flexibili din punct de vedere industrial", a spus Jerome Olive, potrivit Mediafax.
El a adaugat ca Dacia va fi constructorul generalist care va avea cea mai tanara gama de masini din Europa. Seful Dacia a prezentat miercuri, intr-o conferinta de presa, principalele investitii derulate de constructorul auto pentru lansarea productiei celor trei modele.
Potrivit sursei citate, investitiile Renault Romania se ridica la doua miliarde euro in intervalul 2000-2011, la care se adauga inca 250 milioane euro alocati in acest an.
Seful Dacia a adaugat ca grupul francez are atat ambitii, dar si asteptari ridicate vizavi de productia din Romania, iar gradul de competitivitate al uzinei de la Mioveni poate fi imbunatatit. "Concurenta noastra nu se mai afla in Europa de Vest, ci in Africa sau Asia. Cand vorbim de competitivitate, vorbim de concurenta. Asta-i viata! (...) Stim care este nivelul de competitivitate din Europa de Vest si va spun ca trebuie sa privim ce avem in fata noastra. Altii sunt in fata noastra in ceea ce priveste costurile de productie", a explicat Olive.
El a precizat ca nivelul costurilor salariale reprezinta un element al competitivitatii, la care se adauga si altele, precum termenele, flexibilitatea si calitatea.
Despre infrastructura din Romania: "Prefer sa ma uit la jumatatea plina a paharului"
Intrebat despre situatia infrastructurii din Romania, directorul general al Dacia si al grup Renault Romania a declarat ca prefera sa vada "jumatatea plina" a paharului.
"Ma uit la aceasta poveste cu infrastructura rutiera ca la povestea cu paharul pe jumatate gol, pe jumatate plin. Prefer sa vad jumatatea plina a paharului, pentru ca astfel pot sa lucrez cu oamenii intr-o maniera pozitiva", a spus seful Dacia, raspunzand in cadrul unei intalniri cu presa unei intrebari privind sperantele legate de infrastructura din Romania.
Infrastructura este importanta pentru constructorii auto, influentand in mare masura decizia de investitie si business-ul companiilor din domeniu. In Romania, infrastructura nedezvoltata este unul dintre factorii care au influentat negativ, in ultimii peste 20 de ani, atragerea de investitii. Mercedes, de exemplu, a preferat alte piete vecine in detrimentul Romaniei, pentru deschiderea de unitati de productie, din cauza accesului dificil la sistemul rutier din Europa de Vest.
Pe acelasi subiect: