Salonul Auto de la Paris. "Armele" producatorilor auto francezi pe frontul eficientei carburantului in Europa
Salonul auto de la Paris isi deschide joi portile. Producatorii auto francezi vor pune accentul anul acesta pe modelele cu eficienta sporita. PSA Peugeot-Citroen si Renault, cunoscuti pentru masinile cu consum si emisii poluante reduse, intentioneaza sa isi mentina standardele inclusiv cu bani de la guvern.
Peugeot si Citroen vor prezenta concepte care utilizeaza materiale ultrausoare si trenuri de rulare hibrid, cu aer comprimat, pentru a reduce consumul pana la 2 litri de benzina la 100 de kilometri, relateaza Automotive News.
Renault vine cu un nou concept hibrid usor, cu un consum de un litru de benzina la 100 de kilometri.
"PSA si Renault se descurca bine pe frontul eficientei carburantului in Europa. Ambii producatori au game de vehicule concentrate pe categoriile de vehicule mici, au experienta solida in tehnologia diesel si s-au orientat catre reducerea motoarelor", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, pentru Automotive News Europe.
O parte, nedezvaluita, din fondurile utilizate de producatorii francezi pentru crearea conceptelor provin de la guvernul francez, care in 2009 a acceptat sa puna la dispozitia acestora cate 3 miliarde de euro, sub forma de finantare de urgenta, prin imprumuturi cu dobanzi scazute.
La momentul anuntarii imprumuturilor, PSA a precizat ca va utiliza cea mai mare parte din bani pentru dezvoltarea de vehicule cu consum de carburant si emisii poluante reduse. Renault a anuntat si el ca va folosi fondurile de la stat pentru vehicule cu emisii de dioxid de carbon zero sau aproape de zero.
Vehicule concept care vor fi prezentate la Paris
C4 Cactus Airflow 2L (Citroen), 208 HYbrid Air 2L Demonstrator (Peugeot) si Eolab (Renault).
Eolab, noul Renault care consuma 1 litru/100 km si scoate Volkswagen din Cartea Recordurilor
Atat Cactus, cat si 208, sunt cu 100 de kilograme mai usoare decat modelele existente pe piata, datorita utilizarii unor materiale ultrausoare, cum ar fi fibra de carbon, aluminiu, oteluri speciale si materiale compozite, mai aerodinamice decat altele.
Potrivit IHS, urmatoarea generatie de Citroen C3 va include probabil unele din materialele ultrausoare, aerodinamica si trenul de rulare de la C4 Cactus.
Grupul german Volkswagen a introdus anul trecut o versiune a unui automobil cu consum de carburant ultra-scazut. Potrivit VW, modelul hibrid cu doua locuri XL1 este cel mai eficient automobil de serie din lume, cu un consum de 0,9 litri de motorina la o suta de kilometri.