Consuma cat 6 Loganuri, iar impozitele sunt imense. Ce se intampla cu masinile de lux, pe care si le cumpara romanii, dar pe care nu isi permit sa le intretina
Tot mai multe masini super-sport sunt scoase la vanzare in show-room-uri la jumatate de pret. Oamenii care le-au cumparat cu sute de mii de euro, le-au plimbat 3-4 mii de km si le-au dat la schimb ca sa isi ia modele mai puternice.
Sunt insa si multi cei care renunta la automobilele luate ca sa impresioneze domnisoarele pentru ca nu mai fac fata cheltuielilor uriase.
De exemplu: o masina americana suta la suta. Un ford Mustang GT din 2010. Proprietarul a mers cu aceasta masina doar 3 mii de kilometri, ea prinde pe sosea pana la 300 de kilometri pe ora. Se decapoteaza in doar 9 secunde.
Consuma cat 6 Logan-uri la un loc, iar impozitul iti taie rasuflarea. Masina costa 50 de mii de euro. Iata insa ce gasim daca dublam pretul.
O alta supersportiva care pur si simplu intoarce privirile oamenilor pe strada este un model de Ferari 612 Scaglietti. Face parte dintr-o serie limitata "One to One". Motorul aflat in partea din fata a masinii dezvolta 540 de cai putere, are 5,7 litri. Modelul a fost fabricat in 2008, a mers aproape 20 de mii de kilometri in Romania si acum este scos din nou la vanzare.
Folosit pentru test-drive, acest Porsche 911 Carerra 4S din 2014 isi cauta si el proprietar. "Noi cand punem un second hand in vanzare, masina beneficiaza de conditii de garantie, este aproape ca o masina noua", spune Adrian Pascu, reprezentant Porsche.
Reprezentantii marcilor auto sustin ca la fiecare masina noua comandata, alte 5 masini folosite isi gasesc client.
"Vanzarile marilor branduri sunt axate mai mult spre est si spre Orient decat catre Occident. Omul a constientizat de fapt ca daca isi cumpara o masina de 100 de mii, intretinerea ei costa 20 de mii de euro pe an, lucru care i se pare inimaginabil. In 6 ani de viata a masinii o mai cumpara inca o data. In cazul Romaniei simte nevoia sa epateze si sa arate de fapt cine este el prin ceea ce antropologia si sociologia numeste capital simbolic", explica Gelu Duminica, sociolog.
Tocmai din aceasta cauza internetul este plin acum de anunturi date de cei care nu au in realitate destui bani ca sa isi intretina un moft.
In ciuda acestei evidente piata auto de lux este in crestere. Lamborghini, de exemplu, a adus un model la Bucuresti, la scurt timp dupa lansarea oficiala.
"Lamborghini Huracan, un model inovator ce schimba intru totul traditia anterioara", explica Mihaela Tudorica, reprezentant Lamborghini.
Pe acelasi subiect: