La nivelul întregii UE, înmatriculările de automobile noi au crescut cu doar 0,1% anul trecut, pe fondul scăderii cererii în ultimele patru luni ale anului, potrivit News.ro.

Lituania a înregistrat, anul trecut, un avans de 25,4% (date estimate) la înmatriculările de automobile noi, până la 32.447 de unităţi.

După Lituania şi România, cele mai mari creşteri le-au înregistrat Croaţia (+18,7%, total unităţi vândute 59.856), Ungaria (+17,5%, 136.594 unităţi), Grecia (+17,4%, 103.431 unităţi), Bulgaria (+9,9%, 34.332 unităţi) şi Polonia (+9,4%, 531.889 unităţi).

De cealaltă parte, cele mai mari scăderi le-au înregistrat Marea Britanie (-6,8%, 2,367 milioane unităţi), Suedia (-6,8%, 353.729 unităţi), Irlanda (-4,4%, 125.557 unităţi), Cehia (-3,7%, 261.437 unităţi) şi Austria (-3,5%, 341.068 unităţi).

La nivelul întregului an 2018, înmatriculările de automobile noi au rămas aproape identice cu cele din anul 2017, cu un avans de doar 0,1%, până la 15,137 milioane de unităţi, acesta fiind al cincilea an consecutiv de creştere. Ritmul de creştere anual a scăzut considerabil în ultimele patru luni ale anului trecut, pe fondul săderii cererii.

Cele mai multe vânzări le-au înregistrat, anul trecut, grupul Volkswagen (Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Porsche), cu o cotă de piaţă de 23,8% (23,7% în 2017), grupul PSA (Peugeot, Opel, Citroen, DS), cu o cotă de piaţă de 16,2% (12,2% în 2017, creştere datorată şi achiziţiei Opel la jumătatea anului 2017), şi grupul Renault (Renault, Dacia, Lada, Alpine), cu o cotă de 10,6% (10,6% în 2017).