Măsura luată de orașele din România pentru a convinge oamenii să cumpere mașini electrice
Primăriile din mai multe oraşe vor îşi convingă locuitorii să cumpere maşini electrice. În Cluj, Braşov şi Timişoara, autorităţile au montat staţii, unde şoferii pot încărca aceste vehicule gratuit.
Şi statul încurajează cumpărarea de maşini electrice şi dă vouchere de 10 mii de euro în cadrul programului “Rabla Plus”.
Cu 270 de mii de lei, bani din bugetul local, primăria din Cluj a montat în centrul oraşului două staţii care pot încărca în acelaşi timp patru maşini electrice.
Ca să le folosească, şoferii nu trebuie să plătească nimic. Au nevoie doar de o aplicaţie pentru mobil care îi anunţă când s-a încheiat încărcarea.
Tot în Cluj circulă şi prima maşină electrică fabricată în România.
“Avantajul din punct de vedere al întreţinerii, costurile sunt mici, nu prea ai ce să se strice la ea. Încărcarea la maşina asta costă între 3 şi 5 lei. Deci cu 5 lei te duci 100 de kilometri”, spune proprietarul.
Şi în Braşov, autorităţile locale au investit în staţii de încărcare pentru maşinile electrice. 8 dintre ele au fost montate într-o parcare supraetajată din centrul oraşului, iar alte două sunt în fața Primăriei. Lângă acestea din urmă nu există însă locuri de parcare speciale pentru autoturismele “verzi”.
Iar autorităţile din Timişoara au montat două staţii de încărcare pentru autoturismele electrice şi intenţionează că anul viitor să continuie proiectul.
“Suntem în derulare pentru un proiect cu finanţare de la Fondul de Mediu pentru încă 17 staţii de încărcare în domeniul public”, explică Robert Kristof, City Manager Timișoara.
Pe străzile din România circulă peste o mie de maşini electrice şi în toată ţara sunt instalate aproape 500 de staţii de incarare.
În 80% dintre aceste locuri, încărcarea bateriei este gratuită, iar la restul staţiilor şoferii plătesc în medie un leu pe kilowatt. Spre deosebire de alte ţări, avem încă puţine staţii de încărcare, iar din această cauză cei care au maşini electrice trebuie să îşi planifice atent fiecare călătorie.
De pildă, pe drumul de 500 de kilometri de la Bucureşti la Cluj sunt nevoiţi să alimenteze de 2 ori, iar pe traseu găsesc staţii la Turda, Târgu Mureş, Sighişoara, Braşov, Cheia şi Ploieşti.
Deşi nu a reuşit să dezvolte până acum o reţea de staţii de încărcare, statul român încurajează cumpărarea de maşini electrice. Prin programul Rabla Plus, românii care achiziționează astfel de atuturisme primesc un voucher de 10 mii de euro.
Mai multe despre:
#masini electrice#statii de alimentare
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS