Renault vrea sa cucereasca Africa. Dacia se ia la intrecere cu magarii si camilele pe soselele continentului negru
Renault se concentreaza pe o explozie a pietei auto din Africa. Producatorul francez de automobile mizeaza pe o strategie ofensiva de marketing, construita pe brandul Dacia. Renault spera ca populatia continentului negru se va indeparta, treptat, de autobuze si masini vechi, in timp ce competitorii grupului "merg pe varfuri" in regiune. Producatorul auto francez si Nissan Motor, partenerul sau japonez, investesc un miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzand masiv productia.
Producatorul auto francez si Nissan Motor, partenerul sau japonez, investesc un miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzand masiv productia. Totodata, Renault se pregateste sa ridice o fabrica in Algeria, insa nu a stabilit inca termene pentru realizarea acestui proiect.
"Africa se stabilizeaza. Este mai bine sa ne pozitionam acum, pentru a avea noi motoare de crestere pe masura ce pietele vor incepe sa se maturizeze", a declarat intr-un interviu acordat Bloomberg Jean-Christophe Kugler, senior vice president la Renault pentru regiunea africana, preluat de Mediafax.
Renault, al treilea mare grup auto european, promoveaza marca "de buget" Dacia in Africa, incercand astfel sa compenseze pentru contractia puternica a pietei europene. Intre timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost ataca agresiv Europa, in timp ce producatorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.
Piata auto europeana este in contractie pentru cel de-al cincilea an consecutiv si va atinge in 2012 cel mai redus volum din 1995, estimeaza Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile.
Cota de piata a Renault in Uniunea Europeana a scazut in prima jumatate a anului la 8,5%, de la 9,5% in perioada corespunzatoare a anului trecut, in timp ce companiile sud-coreene Hyundai si Kia si-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW, care a lansat o noua versiune a compactei Seria 1 si a extins propunerile marcii Mini, si-a consolidat pozitia de la 5,7% la 6,1%.
Renault merge insa mai bine decat rivalul francez PSA Peugeot Citroen, deoarece s-a extins mai devreme pe pietele emergente si datorita aliantei cu Nissan, care dateaza din 1999. Renault genereaza 47% din afaceri in afara Europei, fata de 39% in cazul Peugeot. Renault a obtinut in primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorita cresterii livraruilor cu 20% in America Latina si cu 29% in Rusia. Nissan, unde Renault detine 43% din actiuni, a contribuit cu 230 milioane euro la rezultat.
Dacia, cumparata in 1998 de grupul francez, se afla la centrul campaniei Renault de extindere pe pietele emergente, noteaza Bloomberg, deoarece companiile rivale nu pot concura cu modelul unic de tehnologie europeana la preturi mici. Spre exemplu, Sandero pleaca de la 6.790 euro in Germania, fata de 9.850 euro pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.
"Este clar ca au un avantaj in acest segment", comenteaza pentru Bloomberg Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra. Jean-Christophe Kugler anticipeaza ca Africa va avea, incepand cu deceniul urmator, o evolutie "in oglinda" cu cea a Americii Latine.
Vanzarile de automobile noi din America de Sud vor creste in acest an la 5,75 milioane de unitati, dublu fata de nivelul din 2005, estimeaza IHS Automotive. Vanzarile din Africa de Sud vor totaliza aproximativ 1 milion de autoturisme in acest an, reprezentand peste jumatate din piata de pe intreg continentul. Astfel, in 2012, piata auto africana va reprezenta o masina noua vanduta la fiecare 1.000 de persoane, fata de 15 la 1.000 in America Latina.
"Strategia Renault de a ajunge primii acolo este una foarte solida. Au performante semnificativ mai bine decat Peugeot, in mare masuri datorita acestei strategii", spune Neil King, analist la Euromonitor International.
Peugeot a inregistrat o pierdere de 819 milioane euro in prima jumatate a anului, de la un profit de 806 milioane euro in aceeasi perioada a lui 2011. Cele trei mari agentii de rating atribuie companiei ratinguri in cateogria investitiilor cu caracter speculativ.
Fabrica Renault de la Tanger este cea de-a doua deschisa pe continent, dupa cea de la Casablanca, in functiune de 50 de ani. Dupa extindere, unitatea va avea o capacitate de productie de 400.000 de autovehicule pe an, cu mult peste orice alta fabrica de pe continentul african.
Daimler si BMW au fabrici in Africa de Sud, producand aproxiamtiv 50.000 de automobile pe an fiecare, in timp ce Volkswagen asambleaza aproximativ 100.000 de unitati pe an.
Fabrica de la Tanger a inceput productia in februarie, iar dupa extindere va avea doua linii de asamblare pentru modelele Dacia Lodgy si Dokker. Cea mai mare parte a productiei va fi destinata initiala exporturilor. Prima linie de productie, cu o capacitate de 170.000 de vehicule pe an, a intrat deja in functiune iar constructia celei de-a doua linii va incepe anul viitor.
Renault a gasit parteneri locali pe continent, precum conglomeratul Duarte din Angola, unde veniturile sunt in crestere datorita descoperirilor de zacaminte de petrol si gaze din ultimii ani. Grupul francez are 14 parteneri de distributie si import in 25 de tari din Africa sub-sahariana.
Marca Dacia va ajuta Renault sa-si consolideze pozitia in regiune, unde va concura in principal cu piata second-hand, dar si cu Toyota si Hyundai, in prezent cei mai importanti jucatori in zona autoturismelor noi, potrivit IHS. Cea mai importanta dificultate va fi insa infrastructura, in multe zone mai prietenoasa cu magarii si camilele decat cu autovehiculele.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS